Németország nem szórakozik a szabálytalan autósokkal
Többszörösére emelték a pénzbírságokat, de előfordulhat, hogy egy havi vezetési tilalomra is számíthat a szabálysértő.
Hosszú vita után a Szövetségi Tanács jóváhagyta a közlekedési szabálytalanságokért kivetett bírság katalógusának módosítását. A cél, hogy a kerékpárosokat és a gyalogosokat jobban védjék, a gyorshajtásért és a szabálytalan parkolásért mélyebben a pénztárcába kell nyúlniuk az autósoknak – írja a Stern magazin után az Autószektor.
Németországban többszörösére emelték a már meglévő pénzbírságok összegét, a büntetéseket pedig szigorítottak. Gyorsajtások tekintetében a duplájára emelték a bírságok összegét. Városi gyorshajtásért, 6 és 20 km/h közötti túllépés esetén 35 euró helyett 70 eurót kell fizetni. Annak, aki a megengedett 50 km/h sebesség helyett 91 km/ h sebességgel száguld a városban, a korábbi 200 euró helyett 400 eurós büntetés jár.
A parkolás terén is történtek szigorítások. A katalógus szerint:
- a parkolási tilalom megszegése a korábbi 15 euró helyett 55 euróba kerül,
- a jogosulatlan parkolás a mozgássérültek számára kialakított parkolóban 55 euróba kerül a korábbi 35 euró helyett,
- most először büntetik az elektromos autók parkolóiban való jogosulatlan parkolást is: aki ott parkol belső égésű motorral rendelkező autóval, annak 55 eurós bírságra kell számítania,
- a járdákon, kerékpárutakon történő parkolás a jövőben 25 euró helyett akár 100 euróba is kerülhet.
A tűzoltóság vagy a mentőautók akadályozása 100 eurós bírságot von maga után. Aki pedig nem alakít ki autópályán vészhelyzeti sávot vagy éppen azt használja, hogy gyorsabban közlekedjen az autóval, annak 200 és 320 euró közötti pénzbírságra és egy havi vezetési tilalomra kell számítania.
Az autósoknak nagyobb büntetésekre kell számítaniuk, ha valaki felesleges zajt és elkerülhető kipufogógáz-kibocsátást okoz, a korábbi 20 euró helyett akár 100 eurót is fizetnie kell.
A közlekedési miniszterek konferenciájának elnöke, Maike Schaefer, az új szabályokat és bírságokat egyértelmű jelzésnek tekinti az autósok számára. A bírságok kidolgozásakor ésszerű kompromisszumok is születtek. A zöldek eredetileg szigorúbb szabályokat akartak a vezetői engedélyek visszavonására, de ezen a ponton kénytelenek voltak engedni. Cserébe Scheuer, közlekedési miniszter azonban kompromisszumkészséget mutatott a bírságok emelésével kapcsolatban – írja a Stern.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Maciej Luczniewski / NurPhoto via AFP)