Négyszintes szolgáltatás az olasz nagy sebességű vonatokon

Eltűnik a hagyományos első és másodosztály az olasz nagysebességű vonatokon (TAV) ehelyett négyszintes szolgáltatást vezetnek be, a hagyományostól a legmagasabb nemzetközi igényekig.

2010. március 7., 16:20

Mint Mauro Moretti, az olasz vasúttársaság, a Ferrovie Statali reklámigazgatója bejelentette, az átállás fokozatos lesz, a premiert decemberre tervezik.

Miben állnak a különbségek? Például a magasabb kategóriákban – a Telecom Italiával karöltve – bevezetik a „vonatportál-szolgáltatást”, a vezetélk nélküli internet-hozzáférést, zenével, filmekkel, videójátékokkal. A legfelsőbb szintű kocsikban a jövőben bőrülések lesznek (a többiben marad a textilhuzat), és kategória-függő lesz az is, hogy egy-egy utasnak mekkora tér áll rendelkezésére a kocsiban.

Tervezik a „csend-kocsikat” is, amelyeken, mint a repülőgépeken csak fejhallgatóval lehet zenét hallgatni, és várhatóan fények figyelmeztetik az utasokat a mobiltelefonok kikapcsolására és a hangos beszéd mellőzésére. Figyelmet fordítanak elegáns stewardok és hostessek kiképzésére és Moretti úr szerint még az sem kizárt, hogy a top-vendégeknek relaxáló masszázst is ajánlanak. Mindezekhez a társaság 50 új vonatot is vásárolni kíván, amelyeknek végsebessége eléri a 360 km/órát is.

A Ferrovie „új korszak eljövetelét” hirdeti a vasútközlekedésben, ugyanakkor a fogyasztóvédő egyesületek képviselői egyelőre fanyalognak. Az Adusbef és a Federconsumatori szerint ez nem más, mint visszatérés a múltba, a luxuskocsik és a „fapadosok” osztálykülönbségéhez, és újabb „csapda” az utasoknak. A Codacons kissé cinikus reakciója: „Az igazi forradalom az lenne, ha a vonatok mindig pontosak és tiszták lennének”.

2025. június 18., 12:39

Több ezer turista rekedt hétfőn a párizsi Louvre előtt, miután a múzeum dolgozói spontán sztrájkba kezdtek. A Louvre látogatottsága már jó ideje meghaladja az intézmény kapacitásait, mostanra azonban a személyzet úgy érezte, nem lehet tovább várni a változásra.