Molnár Csaba: a reklámadó a sajtószabadság ellen irányul

Molnár Csaba, a Demokratikus Koalíció (DK) európai parlamenti (EP-) képviselője a Magyarországon nemrég bevezetett reklámadót a sajtószabadság korlátozásának minősítette hétfőn Strasbourgban az EP plenáris ülésének nyitó napján, az egyperces felszólalások sorában.

2014. július 15., 09:00

Emlékeztetett arra, hogy DK-s képviselőtársával együtt a múlt héten írásbeli kérdéssel fordult az Európai Bizottsághoz, kérve a testületet, vizsgálja meg, összhangban áll-e a reklámadó az uniós előírásokkal.

Molnár szerint a reklámadó nem adókérdés, hiszen a bevétel nagyságrendje költségvetési szinten nem jelentős. Valójában – állította – a médiaszabadságról van szó, hiszen a törvény ki nem mondott célja szerinte az, hogy ellehetetlenítse a kormány ellenőrzése alatt még nem álló, legnagyobb független magyar kereskedelmi tévét, az RTL Klubot – számolt be róla a Népszava.hu.

Az elmúlt négy évben a magyar kormány, visszaélve kétharmados parlamenti többségével, egyrészt az EU-ban soha nem látott méretű kormánypárti médiabirodalmat alakított ki, másrészt mindenféle büntető intézkedésekkel sújtotta a még független média maradékait – mondta a DK-s EP-képviselő.

„Ezen intézkedések eredményeképpen Magyarországon európai értelemben vett független sajtóról, sajtószabadságról már nem lehet beszélni” – tette hozzá.

A plenáris ülés után magyar újságíróknak nyilatkozva Molnár Csaba mindehhez hozzátette: nem csupán konkrétan a reklámadó tekintetében, hanem általában véve a magyar sajtószabadság helyzetét illetően is vizsgálatot kívánnak kezdeményezni az Európai Bizottságnál. Mint mondta, a kérdést akkor is fel fogják vetni, amikor az EP azt tárgyalja majd, miként alakult a magyarországi helyzet a tavaly nyáron elfogadott Tavares-jelentés óta.