Majdnem hét órát késett a Bukarest és Budapest között közlekedő vonat
Közel hétórás késést halmozott fel kedd reggelre a Bukarest és Budapest között közlekedő nemzetközi gyorsvonat, miután Brassó megyében meghibásodott a mozdonya – közölte kedden a Román Vasúttársaság (CFR).
A Bukarest-Budapest útvonalon közlekedő, 472-es számú intercity járatnak a menetrend szerint kedden reggel 8.50-kor kellett volna megérkeznie a magyar fővárosba. Ebben az időpontban a vonat még Románia területén tartózkodott, mivel hétfőn késő este a Brassó megyei Sárkány (Sercaia) település térségében meghibásodott a mozdonya, és a járat 380 perces késést halmozott fel – közölte a CFR.
A vasúttársaság közleménye szerint ennyi időbe telt, amíg megjavították a meghibásodást és megérkezett a cseremozdony Brassóból, amelynek segítségével a szerelvény biztonságos körülmények között folytathatta útját. A CFR szerint az utasok egy részét kérésükre a nagyszebeni nemzetközi repülőtérre szállították, hogy repülővel folytassák útjukat. A nagyszebeni vasútállomáson vizet osztottak a vonaton órákig veszteglő embereknek, és Aradon is hasonlóképp várják őket.
„Sajnáljuk és elnézést kérünk az utasoktól a jelentős késésért” – írta a CFR. A késés oka, hogy a meghibásodott mozdonyt működőképessé kellett tennie a műszaki személyzetnek ahhoz, hogy a szerelvényt bevontathassák a sárkányi állomásra, ahol rácsatlakoztatták a cseremozdonyt. „A kialakult helyzethez vezető okokat vizsgálóbizottság fogja feltárni” – zárta közleményét a CFR.
Romániában már-már mindennapos, hogy a mozdony meghibásodása miatt elakadnak a vasúti pályán, vagy késnek a vonatok. A múlt héten az Arad-Mangalia útvonalon közlekedő gyorsvonat futott be három és fél órás késéssel a tengerparti üdülőhelyre. A román sajtó beszámolói szerint az elavult vasúti infrastruktúra, és a nem megfelelően karban tartott mozdonyok, vasúti kocsik miatt egyes vasúti szakaszokon a vonatok kisebb sebességgel közlekednek, mint az Osztrák-Magyar Monarchia idején vagy a két világháború között.
A Hotnews hírportál által közölt, adatokkal alátámasztott összeállítás szerint
a Brassó és Segesvár közötti 128 kilométeres távot napjainkban három óra alatt teszik meg, míg 1979-ben ez 1 óra 36 perc alatt sikerült. De már 1929-ben a gőzmozdony vontatta szerelvények is gyorsabbak voltak a mai vonatoknál, 2 óra 29 perc alatt teljesítették a távot.
(Kiemelt képünk: illusztráció, teher- és személy vonatok várakoznak a Rákos vasútállomáson, amely egy vasútállomás és rendező pályaudvar, amit a Magyar Államvasutak Zrt. (MÁV) üzemeltet a főváros X. kerületében. Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László)