Működésképelenek az új Ladák – ismerte el az Oroszországi Autókereskedők Szövetségének elnöke

Alkatrészhiány miatt működésképtelenek, megbízhatatlanok és eladhatatlanok az új Ladák. Az új típusok mintegy 70 százaléka van félig összeszerelt, hiányos állapotban a piacon. 

2023. július 20., 17:47

Szerző:

Az autókereskedőkhöz kerülő Ladák új típusainak jelentős része „alkatrészhiányos” állapotban van. Ezt maga Alekszej Podscsekoldin, az Oroszországi Autókereskedők Szövetsége, a ROAD elnöke mondta. Tudomása szerint a problémák az új típusok 70 százalékát érintik – írja az Euronews. A gondok jórészt a GLONASS navigációs rendszerekkel, az indítógombokkal és a műszerfallal kapcsolatosak.

Kellemetlen eset volt – emlékeztet a lap – amikor a júniusi szentpétervári gazdasági fórum során a Sberbank elnökének szánt Lada Aura gépkocsi nyilvános bemutatóján a jármű egyszerűen nem indult el.

„Az AvtoVAZ egy olyan vállalat, amit erkölcsileg támogatni kell. Ez a zászlóshajónk, de sok probléma van vele, és ezekről érdemes őszintén beszélni. Sajnos a telephelyeken lévő autók igen nagy része nem értékesíthető” – nyilatkozta ROAD vezetője. A márkakereskedések arra várnak, hogy az AvtoVAZ szállítsa le a hiányzó alkatrészeket, de azokat még be is kell építeni. Ez több hónapot fog igénybe venni, miközben a keresleti oldal nagy nyomás helyez az eladókra.

A háborús szankciók miatt szinte az összes nyugati autógyár leállította oroszországi exportját és az alkatrész-utánpótlást. Ehhez nemrég a korábban még legnagyobb exportőr, a japán Toyota is csatlakozott, amely már használt gépjárműveket sem hajlandó eladni Oroszországnak.

Az AvtoVAZ sajtószolgálatának képviselői arról biztosítják a várakozó vevőket, hogy az egyes alkatrészek szállításával kapcsolatos nehézségek hamarosan megszűnnek, és nem lesz gond a kész járművek szállításával. A kereskedők alternatívaként új, vagy alig használt kínai járműveket kínálnak.

A fejlesztett Lada Vesta NG sorozatgyártását 2023 márciusában kezdték meg Togliattiban. A város alaprendeltetése a Lada kiszolgálása, és stratégiai fontosságát jelzi, hogy nem tartozik a kormányzóság felügyelete alá, hanem egyenesen Moszkvából irányítják.

(Kiemelt képünk illusztráció: Az AvtoVAZ gyár Togliattiban. Fotó: Wikimedia Commons/Yuryi Abramochkin/Юрий Абрамочкин/RIA Novosti)