Jönnek az osztrákok!
Éppen a közepén járunk a nagy nyári népvándorlásnak – vagyis még nem késő előrejelzést készíteni a várható szezonról és a tendenciákról. Különösen érdemes ezt osztrák vonatkozásban megtenni – hiszen a szomszéd országból nem csak a nyári kánikulában érkeznek a vendégek: őket az ősz és a kulturális kínálat is igencsak vonzza. Különösen, amióta ismereteiket önkéntes nagykövetek, az Ausztriában élő magyarok is bővítik az RWRU mozgalom keretében.
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviseletének piaci előrejelzése szerint az osztrákok az idén is szívesen választják Magyarországot rövidtávú – 1-3 napos – útjuk céljának. Márpedig velük érdemes számolni: az osztrákok ott vannak a legjobban költő turisták élvonalában. Figyelemreméltó, hogy fő szabadságuk alatt átlag 2.500 eurót terveznek kiadni.
Az is közismert, hogy szívesen utaznak: az Európai Unió Eurobarometer felmérése szerint a nyári hónapokban 57 százalékuk tervez utazást. A megkérdezettek 77 százaléka úgy válaszolt, hogy a gazdasági nehézségek nem érintik idei utazási szándékukat. A hosszabb szabadságok szempontjából idén is Olaszország, Horvátország és Németország a sláger, az ausztriai utazási irodák szövetségének, az ÖRV-nak a prognózisa szerint az idei nagy visszatérő Görögország, ahonnan az első negyedévben a főszezonra leadott foglalások száma 30 százalékkal meghaladta a tavalyi év azonos adatait.
További trend, hogy a jó ár-érték arányú desztinációk esetében is egyre több osztrák turista részesíti előnyben az all inclusive szolgáltatásokat.
Megéri Magyarországra utazni
Számunkra jó hír, hogy a
Statistik Austriaelemzése szerint Magyarország számít az egyik legkedvezőbb ár-érték arányú turisztikai célországnak, ahol az idén legtöbbet ér az osztrákok nyaralásra szánt pénze. A kimutatás szerint idén Magyarországon 77 százalékkal több (!) turisztikai szolgáltatást lehet vásárolni ugyanannyi pénzből, mint a szomszédos Ausztriában. A tanulmány szerint ösztönzőleg hat az osztrák beutazó turizmusunk szempontjából a kedvező forint-euró árfolyam is.Az Ausztriából érkező beutazás további ösztönzése érdekében az MT Zrt. számos eszközt bevet az osztrák piacon. A klasszikus értékesítés-ösztönző és marketingeszközök mellett az MT Zrt. ausztriai képviselete egyre nagyobb hangsúlyt helyez a kapcsolat-marketing nem szokványos eszköztárára is- köznapi nyelvre lefordítva immár több mint egy éve zászlót bontott a Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalom. A kezdeményezésre egyébként a Medianet, az osztrák média- és marketingszakemberek szakmai lapja, valamint a Faktum turisztikai magazin egyaránt felfigyelt. A véleményformáló lapok kiemelik, hogy a magyar nemzeti marketingszervezet „nem konvencionális eszközökkel dinamizálja az ausztriai beutazóforgalmát.”
Segítenek az Ausztriában élő magyarok
Bizonyára a mozgalomnak is betudható, hogy az Ausztriából származó vendégforgalmunk a kedvezőtlen külső körülmények ellenére folyamatosan gyarapszik, s évtizedes rekorderedmények születnek. Az elmúlt 5 év alatt 20 százalékot meghaladóan nőtt az osztrák vendégek száma a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. Az elmúlt évek átlagában az osztrák látogatók 120 milliárd forintot költöttek éves szinten Magyarországon, amelynek nagy része turisztikai célú költés volt. A jól fizető osztrák vendégek a forgalmi adón keresztül átlagosan naponta 80 millió forintot 'fizetnek be' a hazai költségvetésbe.
Honlapunk többször foglalkozott már a RWRU mozgalommal, első információnkat ezen a
linkentalálják, az Utazás illetve az Osztrák-Magyar rovatban pedig időről időre bemutattunk aktívan résztvevő személyeket és intézményeket.Az osztrákok utazási szokásairól részletes tanulmányok és elemzések pedig itt, a Magyar Turizmus Zrt; bécsi képviseletének honlapjánolvashatók.