Irodalmi kultuszok
A József Attila Kör és a KULTer.hu online irodalmi folyóirat március 18–19-én Debrecenben rendezi meg a KULTOK (Kultműhelyek Országos Konferenciája) ötödik irodalmi rendezvényét. Témája: marketing, brand és kultusz a kortárs irodalomban.
Áfra János, a KULTer.hu főszerkesztője, egyben a KULTOK főszervezője a 168 Órának elmondta: a konferencián szó lesz a szerzők kultuszáról, mire elég az ismertség, hogyan lehet eljuttatni műveket a szélesebb közönséghez, mennyire fontosak az irodalomhoz köthető kísérő programok, a versmegzenésítés és a slampoetry-események. Az előadók irodalomkritikusok, egyetemi tanárok, illetve a Magvető, a Kalligram és az Athenaeum kiadók főszerkesztői.
Nem mellesleg: az irodalmi közéletet felkavarta a Kárpát-medencei Tehetséggondozó Nonprofit Kft. megalapítása. Az új szervezet – Orbán János Dénes irányításával – 150 millió forintos állami támogatással jött létre a többi írószervezet ellenében. A konferencián minden bizonnyal arról is beszélnek majd, vajon mi számít manapság jobban: a pénz és a politika, vagy a tehetség és a szakmai tisztesség?