Hiányszakma a családi menedzserség
A társadalmi változások, közöttük a nők egyenjogúságának kiteljesedése olyan jelenségeket hívott életre, amelyek kutatók generációinak adnak munkát és okoznak fejtörést. De ki gondolta volna, hogy még új szakmák kialakulása is következik belőle.
Megjelent a “ family manager”, először az angolszász területeken, de ma már Olaszországban is nagy iránta a kereslet. Ázsiója olyan mértékben növekszik, ahogy szaporodnak a nők a gazdaság és egyéb területek csúcsszerveiben.
Mi a feladata a családi menedzsernek nevezett munkatársnak? Kiajánlásukkal foglalkozó ügynökség meghatározása szerint a család és a munka összeegyeztetője, főként a topon lévő nők szolgálatában. Foglalkozik minden olyan aspektussal, amely összefügg az adott női vezetőnek mind a cégen belüli, mind a családi életének harmóniájával. A cél a munkahelyi légkör javítása, a vezető teljesítményének növelése és egyben új tehetségek megnyerése.
Gyakorlati teendőkre lebontva vezeti az előjegyzési naptárt, osztályozza az e-mail-eket, ügyel a határidők betartására, megszervezi főnöknője vakációját,stb...
A családi menedzser ideális profilja: egyetemi végzettség, ha lehet nyelvi területen szerzett diploma, jó szervezési készség, megbízhatóság, rugalmasság, képesség a konfliktusok gyors megoldására.
A kereslet arányában gomba módra szaporodó ügynökségek országszerte csalogatják őket és mivel egyelőre Olaszországban még hiány van belőlük, fizetésük sem megvetendő: 32 és 40 ezer euro között keresnek.