Happy Socks Rules

A svédek egyik kedvenc szava: egyszerű, s legyen lehetőleg minden átlátható. Az előkészítés is fontos. Ha döntöttek, kitartanak mellette, s kiadják a jelszót: kövesd az álmodat! Ha van egy jó ötletük, társakat keresnek, mert úgy tartják: egyedül nehezebben megy! Majd alaposan körbejárják az elképzelést, hogy idejekorán kiderüljön áll- vagy bukik-e. Aztán teljes bedobással nekifutnak a megvalósításnak. Képesek akár dupla-vagy-semmit is játszani önmagukkal.

2010. november 3., 13:29

Viktor formatervező, Mickének volt egy kis reklámirodája. Még áprilisban, egy vasárnap délután el kezdtek labdázni egy ötlettel, mely Viktor fejében született aznap biciklizés közben. Színes zoknikról álmodott. Happy Socks – szólt erre Micke –, ez jópofa! Aztán pásztázni kezdték az interneten. Abból indultak ki, amit egyszer a gimiben hallottak valamelyik média órán: aki nincs a neten, az nem létezik. Pár perc elteltével ki is derült: még senkinek nem jutott eszébe divatzoknit árulni. Ez feldobta őket, s gurult tovább köztük az ötlet. A következő néhány hét arra ment, hogy alaposabban megvizsgálták a piaci lehetőségeiket: ki vesz egyáltalán színes zoknikat? ki készíti el őket? miből fizetik az egészet? Járták a város fehérneműs üzleteit, végignézték a netbutikokat, aztán pénzzé tettek, amit csak tudtak, s kiürítették még a titkos aprópénzes kekszdobozt is.


Aztán fogták Viktor – káprázatos zokniterveivel teli – mappáját, s elrepültek a török tengerpartra, ahol az előző héten – 'a török pamut kiváló!' – már megtalálták az álmaikat valóra váltó zoknigyárat. A tarka város – kellemes nyári emlék néhány évvel korábbról... – a tenger, az emberek, az ételek... megannyi inspirációforrásnak bizonyultak. Pörgött is Viktor designer-agya, s néhány nap alatt összeállt az első tucat nyerő fazon – s azzal végre elballagtak a bursai zoknikirályhoz. A többi, mint mondják, mára történelem.

Micke hazatérve összerázott egy vidám honlapot, majd barátaik, szomszédaik mindenféle-zoknis-lábát fotózták otthon éjjel-nappal, körbetelefonáltak minden számba jöhető partnert, de már akkor eldöntötték, nem mennek le olcsóba: színes, vidám, de exkluzív zoknik – ez az ő árujuk. Tudták, megváltók nem lesznek – tízből kilencen ezentúl is feketét, szürkét és bézst választanak – így nem lesz övék több, mint a piac tíz százaléka. De annyi legyen! Nyáron 'utcára dobták' az első készletet, nyomban beindultak a divat-bloggrek, twitterek... s jöttek hamar a media darazsak is: webblapok, képes magazinok és ifi-kisfilmesek.

Szeptemberben aztán teleraktak két hátizsákot happyzoknival, ruhacsipesszel, s pár méter vitorlászsineggel, hogy kiállítsanak a berlini, párizsi és milánói divathéten. Majd Tokióba hívták őket... Ma Japánban 60 butik árusítja a termékeiket! A Happy Socks nem ismer határokat, de pénzügyi krízist se! Zoknit mindig vesznek.

Micke és Viktor ott van minden vásáron, s nagyon élvezik, hogy az emberek mosolyra-vigyorra húzzák a szájukat, amint meglátják a bizarr zoknikészletet. Happyness sales! annyira, hogy alig egy év alatt 9,5 milliós forgalommal, 1 milliós nyereséget csináltak! Ma a világ 30 országában kínálják a szokatlanul domináns lábravalókat, melyek megrendelhetők a srácok honlapján is; négy páron felül ingyenes a szállítás. Globally! Hja, könnyű nekik, mi súlya van nyolc zokninak?

Kapcsolódó link:

a

HAPPY SOKCShivatalos blogja, melyen követhető a cég fejlődése is – angol nyelven

Donald Trump amerikai elnök június 3-án bejelentette, hogy 25%-ról 50%-ra emeli az acél- és alumíniumtermékekre kivetett vámokat. A döntést Karoline Leavitt, a Fehér Ház sajtótitkára közölte, hozzátéve, hogy az elnök várhatóan még aznap aláírja a rendeletet.