Európa legnagyobb mezőgazdasági kiállítása

Január 15-én, pénteken nyílik Berlinben a Nemzetközi Élelmiszeripari, Mezőgazdasági és Kertészeti Kiállítás. Magyarország a „Grüne Woche ”, a Zöld Hét hagyományos részvevője, hiszen agrár-kivitelünk 15 százaléka irányul az NSZK-ba. Hazánk idén a kiállításnak a rendezők által kiválasztott, hivatalos partnerországa. Ez azt jelenti, hogy Magyarország teljes csarnokban mutathatja be termékeit az érdeklődőknek. Kiállítóink immár 38. alkalommal lesznek ott a 15-től 24-ig tartó nagyszabású bemutatón.

2010. január 12., 11:38

A német-magyar agrárkapcsolatok kitűnőek, Németország hazánk legfontosabb agrárkereskedelmi partnere. 2008-ban a magyar agrárexport 15 százaléka - 858 millió euró értékben - jutott Németországra, és behozatalunk 21,4 százaléka - 819 millió euró értékben - származott onnan. Ezzel Magyarország egyike azon kevés államnak, amelyekkel Németországnak 2008-ban negatív agrárkereskedelmi mérlege volt.

A jó viszonyt ezen a területen a rendszeres magas szintű kétoldalú kapcsolatok is jellemzik. Ilse Aigner szövetségi élelmezési, mezőgazdasági és fogyasztóvédelmi miniszter tavaly májusban járt a magyar fővárosban, ahol tárgyalt Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszterrel. A kooperáció a kereskedelem mellett kiterjed a szak-egyetemek és a kutatóintézetek közötti együttműködésre is. Németország és Magyarország ugyanakkor szorosan együttműködik uniós szinten: az elmúlt hónapokban több közös erőfeszítést is tettek a tejpiaci válság megoldására s mindkét ország szorgalmazza az EU közös agrárpolitikájának 2013 utáni folytatását és már most szorosan együtt dolgoznak e politika 2013 utáni kialakításán A 2011-es magyar EU-elnökség kapcsán Aigner miniszter-asszony hangsúlyozta: Németország kész behatóan támogatni Magyarországot az előkészületekben.

„Magyarország – hagyományosan pompás”.

Magyarország 1972 óta vesz a Nemzetközi Zöld Héten A nagyszabású kiállítás nem csak a magyar agrár- és élelmiszer-termékekre irányíthatja a látogatók figyelmét, hanem az ország kulturális és turisztikai kínálatát is felvonultatja. A magyar bemutató jelszava: „Magyarország – hagyományosan pompás”.

Tavaly rekord-számú, 403.000 látogatót regisztráltak a nyugat-berlini vásárközpontban, ahol a házigazdák becslése szerint idén sem sok jele lesz a pénzügyi-gazdasági válságnak – ha a rekordot talán nem is szárnyalják túl. Annyi biztos, hogy a néha „nagy zabálásként” is emlegetett kiállításon a jeles ételek-italok barátai bizonyosan jól érzik majd magukat…
.