Az Österreich Werbung új budapesti igazgatója optimista

Alig három hónapja érkezett, egyenesen Moszkvából, de úgy érzi, már berendezkedett. Nincs nehéz dolga: kellemes a város, nagyszerűek a munkatársak. Emanuel Lehner első tapasztalatairól tájékoztatja a Szervuszausztria olvasóit.

2010. június 16., 18:33

Április elején vette át az osztrák Idegenforgalmi Hivatal Városliget közeli „birodalmát”, s ezzel az Österreich Werbung közép-keleti régiójának vezetését. A költözés, az áttelepülés, az új feladat nem okozott igazi gondot – mondja -, segítik a munkatársak. Igaz, előző állomáshelyén, Moszkvában ismerte a nyelvet, de azon lesz, hogy magyarul is megtanuljon. Készül a tanfolyamra.

Az orosz-ukrán piac merőben más feladatot jelentett, amikor 2004-ben átvette az igazgatását. Ez egyben azt is jelenti, hogy látványos eredményt lehetett elérni, Ausztria az elmúlt években igen népszerűvé vált az oroszok-ukránok körében. Van olyan tartomány – Tirol – ahol a vendégéjszakák jó felét (a németekkel vállvetve) ők adják.

A magyar kapcsolat igen fontos, bár a válság természetesen itt is érződik. Lehner azonban biztos benne, hogy ez csak átmenet, és tulajdonképpen nem kell más stratégiát alkalmazni a magyar beutazók visszahódításához. Garancia erre a jó együttműködés a magyar partnerekkel, no meg a jó minőség, az osztrák vendéglátás magas színvonala. A problémák egyébként is inkább viszonylagosak. A kiemelkedően legjobb évet, 2008-at a mostani eredmények meg se közelítik, de a vendégéjszakák száma nagyjából a 2007-es szinten tart. És az sem volt olyan rossz – teszi hozzá.

Három hónap után is körvonalazódik, mi a legfontosabb azoknak a magyaroknak, akik szívesen utaznak Ausztriába. A többség télen keresi fel a sípályákat, de a wellness is egyre népszerűbb, a kettő kombinációja pedig további lehetőségeket rejt. A jó konyhát, az igazi, hagyományos osztrák ételeket a magyarok nagyra értékelik, és szeretik azt is, ha anyanyelvükön szólnak hozzájuk.

Az Österreich Werbung, amelynek világszerte 30 irodája van, egyebek között a helyiek elvárásait, igényeit is feltérképezi. Az ausztriai vendéglátóknak nagy segítség, ha megbízható forrásból kapnak ilyesmiről információt, hiszen a kínálatot érdemes az igényekhez alakítani. Az ajánlat része persze az ár, a mai világban ezt nemcsak a magyar utazók veszik a korábbinál is jobban figyelembe.

Vannak kedvenc tartományok. Első helyen Stájerországot említi, közvetlenül utána Karintia következik. Mindkét tartomány nagy súlyt helyez arra, hogy a természeti adottságait megfelelő kulturális kínálattal is egészítse ki. A harmadik helyen kétségkívül Salzburg áll, miközben a belföldi turisztikai piacon legnépszerűbb Tirol a magyarok körében kevésbé frekventált úticél. Bécs más kategória, ide sokan egy-egy napra utaznak, különösen karácsony előtt, s mivel vendégéjszakát nem töltenek ott, a statisztika is másként alakul. Aki gyakran jár Bécsben, bizonyíthatja: milyen sok helyen hallani ma már magyar szót.

Súlyosbodik a helyzet a parajdi sóbánya térségében, ahol csütörtök hajnalban újabb beszakadások történtek. A környék továbbra is veszélyzónának számít, miközben a szennyezés már messze túljutott a helyi határokon.