A világ TOP 10 márkájának listája itt!
Gyorsan és egyre nehezebben követhetően változó világunkban felüdülés látni, hogy van állandóság: ez pedig nem más, mint a jéghideg CocaCola. A neve ugyan már más lett, a külseje átalakult, az íze többféle lett, egy viszont változatlan maradt, az ismertsége. Bárhol járunk a világon, mindenhol találkozunk vele, egy két éve készült felmérés szerint a Föld lakóinak 95 százaléka ismeri. Nem véletlen, hogy az idén ismét, immár nyolcadszor a világ legértékesebb márkája lett.
A hét végén hozta nyilvánosságra közös top100-as listáját a Business Week és az Interbrand, amely annak alapján értékeli a márkákat, hogy azok mennyi jövedelmet hozhatnak a jövőben a vállalatok számára. A ranglista helyezéseket szakértői becslések, kvalitatív és kvantitatív elemzések, illetve a meglévő üzleti adatok alapján állapítják meg évről évre, így áll elő a nettó márkaérték.
Nyolcadik éve már, hogy a Coke-tól nem lehet elvenni az első helyet. Pedig sokan pályázhatnának a címre, hiszen a kalapba kerülhet bármely márka, amely bevételei legalább harmadát anyaországán kívül szerzi, ismertséggel rendelkezik vásárlói bázisán túl is, és nyilvánosan elérhetőek marketing és üzleti adatai.
A 2008-as adatok több érdekességgel is szolgálnak; például a tavalyi második helyről a bronzérmes pozícióba csúszott vissza a Microsoft. Vele helyet cserélve került fel a második helyre az IBM. A negyedik helyet a GE foglalja el, míg a Nokia az ötödik pozícióba futott be - ami mindkét cégnél a tavalyi teljesítmény megismétlését jelenti.
A listán több újonc is szerepel, a legnagyobb ugrást 43 százalékos érték növekedéssel nem meglepő módon a Google mutatta be, amely így a tavaly 20. hely után bekerült az első tízbe.
A TOP10 márka az idén a következő:
1. Coca-Cola
2. IBM
3. Microsoft
4. GE
5. Nokia
6. Toyota
7. Intel
8. McDonald's
9. Disney
10. Google
Feltűnő, hogy az amerikaiak közé csak két "idegen" tudott befurakodni. Európa a Nokiával képviselteti magát, amire finn rokonaink igazán büszkék lehetnek. Ázsiából is csak egy márka, a japán Toyota fért be a legértékesebbek közé, legalábbis a BusinessWeek véleménye szerint.