A magisztrátus elégedett

Szép summa jött be a tilosban parkoló bécsiektől, illetve az osztrák fővárosba látogatóktól az advent négy hétvégéjén. Serényen dolgoztak a sorry feliratú vontatók, és telt ház volt a simmeringi telepen, ahova a forgalmat akadályozó kocsikat szállítják. A taxisok a megmondhatói, hány kétségbeesett utast szállítottak a sokak által eddig nem is ismert címre, ahol aztán a megfelelő bírság kifizetése után birtokba vehették járművüket.

2009. december 21., 21:46

A csúcsforgalom kétségkívül lement,így helyénvalónak tűnik az elszámolás. Eszerint 1158 kocsit vontattak el ezen a négy hétvégén Bécsben tiltott parkolás miatt, az összes kirótt büntetés végösszege pedig meghaladta a 313 ezer eurót. A legjobb „vadászterületnek” a buszparkolók bizonyultak. Valamiért az autósok úgy érezték, a turistabuszoknak fenntartott helyen ők is megállhatnak. Százötven személyautót innen szállítottak el.

Bár még nem folyt be minden csekk ellenértéke, erre a summára lehet számítani. Bécsben ritkaság, hogy az autós nem fizet. Pontosabban, a belföldiek aligha próbálnak kibújni a kötelezettség alól. (21 euró három munkanapon belül, ha ez a határidő letelik, akkor jön a szabálysértési eljárás). Mivel a parkolás ellenőrzése egy kézben van – a Városháza az illetékes, az ő emberei, a serifek ellenőriznek és büntetnek – nincsenek átláthatatlan ügyek, s mint az élet legtöbb területén, e vonatkozásban is tökéletes a szervezettség. Aki rossz helyen parkol, nem ikszeli be a trafikokban kapható parkoló cédulán a megfelelő időpontot, és mobilon sem jelzi várakozási szándékát, vagyis bliccel, az megkapja a csekket. De még mindig jobban járt, mint azok, akiknek leállított autója akadályozta a forgalmat, mert náluk nincs kegyelem, percek alatt viszik a járművet. Egy ilyen kínos aktus költsége 271 euró – a taxiút tarifája nélkül.

Érdemes tehát jól körülnézni, sőt, gyanakodni: a belvárosban szinte soha nincs szabad hely. Ha mégis ilyesmire bukkanunk, nem kizárt, hogy autóbusz- vagy trolimegállóban vagyunk, de lehet, hogy garázs előtt állnánk meg.

Bővebb információ az osztrák

autóklub honlapjántalálható.

A nyár még csak most kezdődik, de már komoly figyelmeztetéseket kaptunk: 2025 májusa a második legmelegebb volt a világon. Európában és több kontinensen is tartós aszály alakult ki, a gazdák terméskiesésről számoltak be, és sok helyen vízhiány fenyeget.