A Biblia, mint irodalom és interdiszciplináris tárgy
A Biblia hamarosan ugyanolyan besorolást kap az olasz középső (felső tagozatos) iskolákban, mint az Aeneas, az Iliász és az Odüsszeia. Az olasz oktatási minisztérium és a világi Biblia-társaság megállapodása szerint ősztől a Szentírás része lesz az irodalmi tananyagnak, de szerepet szánnak neki az interdisciplináris oktatásban is.
A Biblia oktatása tehát nem lesz új tárgy, nem érinti a hittanórákat sem, hanem azt mutatják be, hogy miként hatott a szent könyv az irodalomra, a filozófiára, a képzőművészetre, milyen történelmi szerepet kapott az évszázadok során. A cél megtalálni a mai európai ember gondolkodásának és költői kifejezésmódjának spirituális gyökereit, és keresni a válaszokat olyan emberi kérdésekre, amelyekre manapság nemigen van felelet.
Arról sem feledkezik meg a program, hogy a Biblia révén bemutassa zsidók, keresztények és muzulmánok közös szellemi-vallási örökségét, segítve ezzel az egymással szembe nálló vallások közötti párbeszédet, megértést.
Az ötlet a Biblia-társaságtól származik, és olyan neves személyiségek álltak mögé, mint Umberto Eco és Claudio Magris írók, Gianfranco Ravesi bíboros, a pápai kulturális tanács elnöke, Biblia-kutató, vagy Tullia Zevi az olaszországi zsidó közösségek szövetségének vezetője.
A Biblia-programhoz a minisztérium és a Biblia-társaság szakértői minden anyagot és némi plusz anyagi forrást is az iskolák rendelkezésére bocsátanak, annak alkalmazásáról, az oktatási programba való beillesztéséről azonban minden intézmény a szülőkkel együtt maga dönt.