Vitézy beszólt Tarlósnak: „Nem 1974-et írunk”
„Nem 1974-et írunk, még ha az akkor fiatal mérnökök némelyikének nosztalgiája oda is próbálja most a várost és a közlekedéspolitikát visszarepíteni” – így reagált Vitézy Dávid, a közösségi közlekedés fejlesztéséért felelős miniszteri biztos a főpolgármesternek azon bejelentésére, miszerint szétdarabolják a Budapesti Közlekedési Központot (BKK).
Vitézy, aki 2010-2014 között volt a BKK vezérigazgatója,
Facebook-posztjában azt írta, a BKK felállításakor a cél egy integrált közlekedésszervező megalakítása volt, ami „egyszerre foglalkozik a tömegközlekedéssel, a gyalogosokkal, az autós és a biciklis közlekedéssel, követve számos sikeres város modelljét Londontól Szingapúrig”.Vitézy szerint a BKK létrejöttével – a kétezres évek kaotikus viszonyai után – az egységes szemlélet jegyében olyan sikeres fejlesztések indultak, mint a Bubi és a FUTÁR utastájékoztató, emellett négy év alatt 20 százalékkal nőttek a bevételek, a bérletek pedig olcsóbbak lettek.
Vitézy Dávid pontokba szedte, hogy miért rossz döntés a BKK szétdarabolása, többek között azt írja:
- 2016-ban a budapestiek többsége saját akaratából a tömegközlekedést választja a napi bejáráshoz és nem kevesebb buszsávot akar, hanem többet.
- Nem lehet letagadni a klímaváltozás és az autóforgalom által okozott levegő- és zajszennyezés hatásait.
- A most felnövő generációk már nem feltétlenül az a jövőképük, hogy felnőttként minél nagyobb és minél több autójuk legyen.
- A városi kerékpározás sikerét nem lehet megállítani vagy visszafordítani.
- Egyre több embernek fontos az egészséges életmód, mint a dugóban ücsörgés.
Tarlós István főpolgármester már tavaly decemberben előrevetítette a BKK szétdarabolását, mint mondta, „a főváros közlekedése jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált”, ezért van szükség a változtatásokra. Tarlós szerint az elmúlt években az autóst közlekedést visszaszorította a tömegközlekedés és a kerékpározás. „Az autóforgalom korlátozása és tiltása ugyanis hibás szemlélet” – mondta a főpolgármester.