Vége az agglomerációs BKV-járatoknak

A főváros mostantól nem foglalkozik az agglomerációs közlekedéssel. Ez ugyanis nem feladata és évi tizenegymilliárd forint nettó veszteséget okoz a BKV-nak – jelentette be Tarlós István főpolgármester.

2015. december 22., 11:03

A BKV finanszírozásáról szóló, napokban módosított törvény nem azt tartalmazza, amit a főváros kezdeményezett, hanem olyan áron oldja meg a problémát, hogy Budapest többi feladatát teszi forráshiányossá, mondta sajtótájékoztatóján Tarlós. Az Index tudósítása szerint közölte: a miniszterelnökkel folytatott hétfői tárgyaláson kisebb lépéseket tettek ugyan, de nem tudtak megegyezni a kérdésben.

A napokban a parlament egy olyan törvénymódosítást fogadott el, hogy a fővárosnak saját iparűzési adóbevételéből kell megoldania teljes egészében a BKV finanszírozását. Ehhez a kerületi adóbevételekből még átcsoportosítottak hárommilliárd forintot – írja az Index.

Tarlós ezt a módosítást úgy értékelte most, hogy az állam nem tett hozzá az eddigi, amúgy is kevés támogatáshoz, hanem még kevesebbet ad; ami kevés többlet érkezik, az is a kerületektől származik. Emiatt a fővárosi költségvetésben 20,7 milliárd forint hiány keletkezik, ezt pedig a főpolgármester, mint mondta, nem fogadhatja el, nem ért vele egyet.

Mivel a problémát nem sikerült korrigálni az Orbán Viktorral folytatott hétfői tárgyaláson sem, abban megegyeztek, hogy a főváros ettől kezdve nem foglalkozik az agglomerációs közlekedéssel. Ez ugyanis nem feladata, és évi tizenegymilliárd forint nettó veszteséget okoz a BKV-nak. Hogy ez mit jelent pontosan, azt Tarlós István nem részletezte.

Pataki Márton (Együtt): Fél évig várt Tarlós arra, hogy leülhessen Orbánnal, az eredmény a nagy semmi

„Se pénz, se képviselet, se normális tájékoztatás. Egy üres ígérettel távozott a főpolgármester a miniszterelnöktől. Ha ilyen tempóban tárgyal majd a kormány az agglomerációs településekkel, mint a fővárossal, akkor talán 2019-re lesz valamilyen eredmény. A HÉV-eket és a többi agglomerációs járatot azonban kényszerűen addig is a fővárosi önkormányzat tartja fenn, a jövőbeni tárgyaló feleknek pedig az az érdekük, hogy ez ne változzon meg.

Több mint fél éve hallgathatjuk Tarlós Istvántól, hogy ő bízik a miniszterelnökben. Ma az a kérdés, hogy miért bízzanak a budapestiek Tarlós Istvánban, aki ma már fenyegetőzni sem mer. A fővárosiak nem hogy valódi képviseletre, de még tisztességes tájékoztatásra sem számíthatnak tőle és kerületi polgármester kollégáitól, mindenekelőtt kiszemelt utódjától, Kocsis Mátétól, aki a sajtóhírek szerint a tárgyalásokon megszólalni sem nagyon mert. Itt az ideje, hogy távozzanak, ha azt a feladatot, amire megválasztották őket, nem hajlandóak ellátni!”

A kormányzati fejlesztések nyomán már sok ügy elintézhető a mobilunkról, de a digitális okmány egyelőre nem váltja ki teljesen a hagyományos iratokat. Bár a Digitális Állampolgár alkalmazás számos előnnyel kecsegtet, a gyakorlatban még nem mindenhol egyértelmű, hol és hogyan fogadják el az elektronikus dokumentumokat.

A közel-kelet biztonsági helyzete immár a nyugat-európai diplomáciai fórumokat is uralja. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter genfi látogatásán a NATO-vezetőkkel egyeztetett arról, milyen hatással lehet a térség instabilitása Európára – és benne Magyarországra.

Sokan még mindig nem tudják, hogy a legegyszerűbbnek tűnő megoldás – az esővíz elvezetése a szennyvízhálózatba – akár komoly bírság következményét is magában hordozhatja. Egyetlen szabálytalan csatlakozás ára több százezer forint is lehet.

A Balaton partjára érkező nyaralók többsége még mit sem sejt arról, hogy egy új, kellemetlen vendég is velük tartott a nyárba. A tigrisszúnyog csendben, de biztosan meghódítja a magyar tengert, és nemcsak csíp, hanem betegséget is hozhat.