Új szerelvények érkeznek a 2-es villamos vonalára
A budapesti 2-es villamos vonalán futó régi Ganz-villamosokat hamarosan lecserélik új CAF-villamosokra.
A 2-es villamos vonalára tervezett az alacsony padlójú, légkondicionált járművek jóval komfortosabbak a hetvenes években gyártott „ICS” Ganzoknál, ugyanakkor a CAF-villamosok robusztusabbak, kissé szélesebbek, és a rövidebb változat is több méterrel hosszabb a vonalon most futó szerelvényeknél – írta meg a Népszava. A cserét az utaskényelem növelése és a zsúfoltság elkerülése is indokolja.
A 34 méter hosszú CAF-villamosokat 2026 második felében állítanák forgalomba. Ehhez azonban még több infrastrukturális beruházás is szükséges, így például a Lánchíd pesti hídfőjénél lévő aluljáró kismértékű átalakítása is.
Nem véletlen került a világ tíz legszebb villamosvonala közé
A budapesti 2-es villamos a pesti Duna-parton a Bálna mellett elhaladva, a Lánchíd alatt átbújva, az Országházat megkerülve jut el a Margit híd lábához Dél-Pestről. A Duna-korzó villamosán való utazás különleges élményt nyújt a háttérben a budai panorámával, nem véletlen, hogy 2012-ben beválogatták a világ tíz legszebb villamosvonala közé. Márciusban kiderült, hogy régi-új fonódó villamos fogja összekötni Újbudát Újpesttel.
A pesti alsó rakpart ütemezett megújítása folyamatosan zajlik
Idén a Jane Haining rakpart fejlesztése valósul meg a Lánchíd és Erzsébet híd között. Ez a fejlesztés az útpálya és partél közötti sávban valósul meg, így a rakpart jelenlegi forgalmi rendjét elkészült állapotában nem érinti. A kivitelezési munkákat munkaszakaszokra bontva ütemezetten végzik, mindig csak az építéssel érintett területrészeket zárják le. Folyamatosan biztosítják a rakparti hajók megközelítését, a hajók kiszolgáló forgalmát, illetve a területen a gyalogosközlekedés is szabad marad a part menti sávban. Az autós forgalom tehát egyelőre marad, ahogy a már elkészült szakaszokon is.
A lap szerint Karácsony Gergelyék óvatosak, a korábbi nagyszabású autómentesítési tervekhez képest jóval lassabban és kisebb lépésekkel haladnak. A Népszavának azt mondták, hogy a rakpart hosszú távú átépítésének a tervezése még folyik, amelyet széles körű egyeztetés kísér számos civil és szakmai szervezettel, köztük a Magyar Autóklubbal, a Város és Folyó Egyesülettel, illetve a Magyar Közlekedési Klubbal. A rakpart teljes körű átépítésének tervei a Budapesti Közlekedési Központ megbízásából készülnek, és az Európai Unió TOP Plusz Komplex Klímaadaptációs és Közterület-megújítási programjának finanszírozásában valósulnak meg. Ez is része annak a 300 milliárd forintos fejlesztési csomagnak, ami Budapest fejlesztését garantálja a 2029-ig tartó időszakban – írja a Népszava.
(Fotó: BKK Facebook oldala)