Túlterheltek az online webáruházak, jövő évi drágulástól is aggódnak az emberek
A karácsonyi vásárlási hullám idén is nagyon erős volt.
„Sokkal több a megkeresés, mint amit ki tudunk szolgálni. Most ilyen 30-50 százalékkal nagyobb a forgalom, kb. 30-40 százalékkal több ember dolgozik, mind a futár részen, mind a raktári részben” – mondta Klekner Péter, a Kifli ügyvezetője az ATV-nek.
A céghez a karácsony alkalmából annyi megrendelés érkezett, hogy még az ünnepekre is plusz munkaerőt kellett toboroznia, valamint az irodai munkatársaik is besegítenek a pakolásba. Továbbá megtudtuk, hogy ilyenkor elsősorban a tej és a cukor iránt nő meg a kereslet.
Viszont nem csak a Kifli az egyetlen webáruház, ahova hasonlóan sok rendelés érkezett az ünnepekre. Harminc-negyven százalékkal is több embert kellett alkalmazniuk a webáruházaknak, hogy teljesíteni tudják a karácsonyi rendeléseket.
Várkonyi Balázs, az Extreme Digital és az Emag ügyvezető igazgatója arról beszélt a híradónak, hogy az emberek egy része áremelésre számít a jövő évtől, ezért sokan előre hozták a vásárlásokat, és ez is rátett egy lapáttal a karácsonyi vásárlási hullámra. „A mostani karácsonyi vásárlási hullám továbbra is nagyon erős növekedést tud mutatni az előző évekhez képest” – tette hhozzá. Ők ebben az időszakban 30 százalékkal több munkaerőt foglalkoztatnak, mint az év többi részében.
(Kiemelt képünk illusztráció. Hűtésre és a fagyasztásra alkalmas kisteherautók a webshop háttérterületén a XX. kerületi Pesterzsébeti Interspar hipermarketnél 2019. május 8-án. fotó: MTI/Balogh Zoltán)