Túl nehéz a villamos a Rákóczi hídnak?
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke a Népszabadságnak azt nyilatkozta: furcsa, hogy az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta egy olyan alapkérdés tisztázására, hogy az eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra tervezett híd hogyan bírja majd a 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedő villamosokat.
Megkeresésünkre a BKK arról tájékoztatott, hogy január 28-án kezdődhet a hatósági vizsgálat, az engedélyeztetés, valamint a járművezetői oktatás és az utasok nélküli próbaüzem. Mivel a Nemzeti Közlekedési Hatóság tavaly év végén pontosította, milyen ellenőrző méréseket és számításokat kell elvégezni, még most is folyik a vizsgálat előkészítése. A próbaterhelés és a hídvizsgálat lefolytatására és az eredmények értékelésére február-március hónapban kerülhet sor.
A BKK szerint a januári határidő – a kivitelezési szerződés szerint – a pálya műszaki átadás-átvételét jelenti, amin a terhelési vizsgálat le tud folyni.
Az NKH azt az információt adta a 168 Órának, hogy a Rákóczi híd közúti forgalom számára való megnyitására az NKH jogelődje – a Közlekedési Főfelügyelet – 1996-ban adott engedélyt, azonban mivel akkoriban a villamospálya még nem készült el, csak villamosterhet helyettesítő közúti többletteherrel lehetett próbaterhelést végezni. Így már az az engedély előírta, hogy a villamospálya megépítése után az üzembe helyezést megelőzően ismét próbaterhelést kell végezni.