Trolikra cserélnék a dízelbuszokat a kőbányai vonalon
Trolibusz közlekedhet majd Kőbányára, így eltűnhetnek a dízelbuszok a belvárosban a Bajcsy-Zsilinszky útról és a Baross utcából.
A fejlesztés révén száz százalékban elektromos meghajtású járművekkel lehetne közlekedni a Belvárosból Józsefvárosba és Kőbányára - írja az MTI. Ezzel nemcsak körülbelül tízzel kevesebb környezetszennyező dízelbusz járna Budapesten, de eltűnne a Bajcsy-Zsilinszky útról és a Baross utcából az összes ma ott közlekedő dízelbusz, ami segítene javítani a belvárosi területek levegőminőségén is - olvasható Balogh Samu bejegyzésében.
Kiemelte: első lépésként a Harminckettesek tere és a Kálvin tér között építenek ki felsővezetéket a Baross utcában és az Üllői úton. „Ez az apró szakasz is segíti, hogy az itt - egyelőre ideiglenes jelleggel - közlekedő 72-es trolibuszok magasabb üzembiztonsággal közlekedhessenek.” A kabinetfőnök szerint az átalakításához még két hosszabb szakasz felett hiányzik a felsővezeték: a belvárosban a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Kiskörúton, míg a külső szakaszon a Kőbányai úton kellene „kihúzni a drótot”.
A Baross utcai felsővezeték-fejlesztés adhatja meg a lendületet egy további trolifejlesztéshez is: részben egy korábban használt szakasz megújításával trolibuszok járhatnának a belvárosból a Diószegi Sámuel utcán és az Elnök utcán keresztül a Népligethez - írta Balogh Samu, hozzátéve: bár a Baross utcában még az idén megvalósulhat a felsővezeték kialakítása, a többi szakaszon forráshiány miatt erre még várni kell.
A Fővárosi Önkormányzat 2020-ban állított össze egy megközelítőleg hetvenmilliárd forintos csomagot az Európai Beruházási Bank felé, ami nemcsak 51 új villamos és 50 új trolibusz megvásárlását, de az ezek hatékony közlekedtetéséhez szükséges infrastruktúrafejlesztés költségeit is fedezte volna – köztük a fent említett vonalak fejlesztését is.
A kormány azonban a kabinetfőnök szerint nem hagyta jóvá a főváros hitelkérelmét, így egyelőre sem az új járművek szállítása, sem a hiányzó szakaszokon a felsővezeték kiépítése nem kezdődhet meg. Balogh Samu szerint az Európai Unió által biztosított Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (Recovery and Resilience Facility) pont ezekhez hasonló zéróemissziós közlekedési fejlesztéseket fedezne több százmilliárdos értékben.
(Kiemelt kép: MTI | Marjai János)