Teljesen átalakítják a fővárosi autóközlekedést
A Fővárosi Önkormányzat célja, hogy 2030-ig megfelezze, 2050-re pedig nullára csökkentse a halálos közúti balesetek számát.
Az idei év első hat hetében már tíz halálos áldozatot követelő baleset történt Budapesten, ezért lépni készül a fővárosi önkormányzat: az Európai Unió vonatkozó ajánlásaival összhangban 2030-ig megfelezné, 2050-ig pedig nullára csökkentené a halálos áldozattal járó közút balesetek számát – írja az infostart.hu.
A főváros válaszlépéseket tervez
„A fővárosi önkormányzat közlekedésbiztonsági stratégiája azt mutatja, hogy a gyorshajtás a balesetek egyik legfőbb okozója, és a súlyosságát is nagy mértékben meghatározza” – mondta Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke. Balogh szerint abban az esetben, ha egy gyalogosgázolás 30 kilométer/órás sebességgel történik, akkor tíz esetből kilencszer túléli az áldozat, ha viszont 60-70-nel, akkor fordított az arány, a túlélési esély pedig 20 százalék.
Balogh Samu az Inforádiónak arról is beszélt, hogy a rendőrséggel közösen milyen lépésekre készülnek a balesetek megakadályozása érdekében.
„Fontos része a közlekedésbiztonsági stratégiának, hogy ahol szükséges, a sebességhatárokat felülvizsgálják, és szükség esetén csökkentsék” – mondta a kabinetfőnök. A tervek szerint megduplázzák azoknak a védett lakóterületeknek (lakó- és mellékutcák) a kiterjedését, ahol 20 és 30 kilométer/órás sebességkorlátozás van.
A Hungária körúton belül pedig 50, a Nagykörúton és azon belül 40 kilométer/órában maximalizálnák a megengedett legnagyobb sebességet, a mellékutcákban maximum 30-cal lehet majd közlekedni.
Balogh kiemelte, hogy ehhez megfelelő ellenőrzés, sebességmérés is kell társuljon.
(Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László)