Tarlós István: Közröhej, hogy 5-ös metrónak akarják nevezni a szentendrei HÉV-et

2019. július 20., 04:10

Szerző:

Szerdán a III. kerületi önkormányzat repítette világgá, hogy a derült ki, hogy a Fővárosi Közgyűlés által nemrég elfogadott Budapesti Mobilitási Terv nyomán szeptembertől 5-ös metróra keresztelik át a szentendrei, vagyis a H5-ös HÉV-et, Tarlós István főpolgármester azonban úgy tűnik, nincs túlságosan elragadtatva az ötlettől, az Indexnek legalábbis azt mondta, 

ezt így használni közröhej.

Bár az elképzelések között szerepel, hogy a  a H5-ös HÉV-et a föld alá süllyesztik, és metróüzemre alakítják át a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát, amit elsősorban a vasút utasforgalmának jelentősége indokolhat, Tarlós István szerint ez nem klasszikus metróépítés, és az egészet még akkor se nevezné metrónak, amikor megvalósul. Nem mellesleg – fűzte hozzá – az átnevezésre nincs joga, miután a HÉV-et ugyanis visszaadták az államnak, és így teljes egészében a MÁV tulajdonában van.

– Ez ellen tiltakozom, ez kezelhetetlen, ez így egy ostobaság

– mondta. A felvetésre, hogy az elképzelés mégiscsak egy olyan tervben szerepel, amelyre a Fővárosi Közgyűlés rábólintott, úgy válaszolt,  Bús Balázs, óbudai polgármester kezdeményezte, hogy így legyen.

A Szabad Európa kiperelte az autópálya-koncessziós szerződés mellékleteit, és kiderült, hogy 15-17 ezer milliárd forintba kerülhet az adófizetőknek az, hogy a kormány kiszervezte a hazai gyorsforgalmiút-hálózat nagy részét. Az üzletet elnyerő hét magántőkealapról kiderült, hogy négy Szíjj László, három pedig Mészáros Lőrinc kormányközeli üzletember százszázalékos tulajdonában van – írja a lap.

Kedden túlnyomóan derült, száraz időre van kilátás. Európa időjárását egy kiterjedt anticiklon befolyásolja. Napközben többfelé megélénkül, kedden a Dél-Dunántúlon időnként meg is erősödik a délkeleti, keleti szél.

Olyan szabályokat akartak bevezetni a koreaiak által vezetett iváncsai akkumulátorgyárban, ami kiverte a biztosítékot a magyar munkavállalóknál. Nem mondják meg, mi az oka, ha rosszul lesznek a dolgozók a munkahelyükön, a szigorú biztonsági előírásokra viszont nagyon odafigyelnek, a telefonok kamerája le van takarva, amit a biztonsági szolgálat ellenőriz is. A Házon kívülnek az iváncsai akkumulátorgyár két dolgozója mesélt arról arc és név nélkül.

Magyarországon tavaly 115 ezer 65 évesnél idősebb magyar dolgozott a nyugdíj mellett. A legtöbben a feldolgozóiparban tevékenykedik, de a kereskedelemben és gépjárműjavításban is szép számmal dolgoznak az idősek.