Szeged alpolgármestere szerint nem igaz, amit Lázár János mond: nincs javaslat a tram-trainről
A tarifarendszerhez többoldalú megállapodást kellene kötni a felek között, melyek a MÁV, az SZKT, Szeged, illetve Hódmezővásárhely városai.
Nagy Sándor Szeged városfejlesztésért felelős alpolgármestere reagált Lázár Jánosnak a tegnapi sajtótájékoztatóján elhangzottakra, ahol az országgyűlési képviselő, kormánybiztos azt mondta, hogy már csak Szegeden múlik az, hogy mennyi lesz a kombinált összvonalas bérlet ára Hódmezővásárhely és Szeged viszonylatában – írja a Hódpress.
Mint az ismert, Lázár János tegnap tartott élő sajtótájékoztatót Hódmezővásárhelyen, ahol több bejelentést is tett a tram-train pontos indulásáról és az árakról. Itt hangzott el az is, miszerint a szolgáltatást üzemeltető MÁV ajánlatot tett a szegedi önkormányzatnak egy a két városban és a tram-trainen egyaránt használható összvonalas bérlet kialakítására, ennek ára havonta 15 és 20 ezer forint között alakulhat majd, választ még állítólag még nem kaptak.
Nagy Sándor, Szeged városfejlesztési alpolgármestere szerint azonban a labda nem náluk pattog. Nagy a lapnak elmondta,
a tarifarendszert illetően jelenleg van egy Szeged által ismert tervezet, amire nem kaptak a minisztériumtól reakciót.
A MÁV Start és az SZKT dolgozott ki közösen egy tervezetet, amelyhez a minisztérium jóváhagyása kell, de az alpolgármester a véleményükről egyelőre semmit nem tud. A tarifarendszerhez többoldalú megállapodást kellene kötni a felek között, melyek a MÁV, az SZKT, Szeged, illetve Hódmezővásárhely városai.
Az is kiderült; azzal, hogy a tram-train lesz az 1-es villamos és ugyebár a MÁV veszi át a vonal üzemeltetését a várostól, mintegy 20–30 millió forintnyi megtakarítás keletkezik, ráadásul a felszabaduló járműveket is tudják máshol hasznosítani. Jelenleg azonban nincs a MÁV-START-tól és a minisztériumtól olyan anyag, vagy javaslat, amit el kellene, vagy egyáltalán el tudnának fogadni – mondta Nagy Sándor.
(Kiemelt képünk: Lázár János Hivatalos Facebook oldala)