Sokan vennének autót, de csak használtra futja
Sági Ferenc, a Cofidis pénzintézet megbízásából kutatást végző NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. csoportvezetője ismertette: a válság éveiben a lakosság alig négy-hat százaléka volt a vásárlást tervezők aránya. Kiemelte: a reprezentatív kutatásuk szerint az autóvásárlást a 18–69 éves lakosság 46 százaléka elfogadhatónak tartja, ezzel ez a harmadik legelfogadottabb hitelcél. A lakosság 26 százaléka vett már fel gépjárműhitelt, jelenleg hat százalék törleszt. A magyarok 86 százaléka használtan vett autóval jár – mondta.
Fotó: MTI
Kitért arra, hogy a legtöbben, 41 százalékban az öt–tíz éves autókat keresik, jellemzően ötszázezer és egymillió forint vagy egy–hárommillió forint értékben. A márkák között a népszerűségi lista élén a Suzuki és az Opel áll, ezeket követi a Volkswagen és a Ford – tette hozzá.
Holló Bence, a Cofidis magyarországi fióktelepének vezetője elmondta: a Cofidis az elmúlt öt évben a válság ellenére is folyamatosan növelte portfólióját, ügyfélszámát és munkavállalói létszámát: míg 2012-ben 125 munkatársuk kezelte 72 ezer ügyfelük összesen nagyságrendileg húszmilliárd forintos hitelállományát, addig az itt dolgozók száma 2016-ra több mint duplájára, háromszázra nőtt, az ügyfélszám százezer fölé emelkedett, a hitelállomány pedig több mint megháromszorozódott. Hozzátette: 2017. január 1-jén befejeződött a Banif Plus Bank Zrt. és a Cofidis fúziója, amivel a francia hátterű vállalat 2017-re az egyik legszélesebb kínálattal rendelkező pénzintézetté vált a fogyasztási hitelezés terén, már autófinanszírozási konstrukciót is nyújtanak – írja az MTI.
Kitért arra, hogy a kutatás szerint a kocsivásárlást fontolgatók ötven százaléka erre a célra félretett, saját megtakarításból is fedezné autója vételárát. Harmaduk venne fel hitelt, jellemzően lízinget, személyi kölcsönért tizedük folyamodna, de vannak olyanok, akik folyószámlahitelt használnának erre a célra. A közeljövőben egy fedezet nélküli autófinanszírozási hitel bevezetését is tervezik autókereskedéseken keresztül kisebb értékű gépkocsikra, és az online hitelezésben erősítenek – jelezte.
A felmérés adatai a Cofidis Hitel Monitor kutatásából származnak, melyet az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készít ötszáz fős mintán telefonos és online adatfelvétellel évente négy alkalommal, az adatok a 18–69 éves magyar lakosságra reprezentatívak.