Segítsen a hallgatóknak egy like-kal – Orbánnál
A miniszterelnök Facebook-oldalán kezdett akcióba a pécsi Hallgatói Hálózat, mivel úgy érzik, Orbán Viktor még mindig nincs tisztában a hallgatók és diákság által kívánt célokkal – írta a Stop.hu. A bejegyzést péntek estig már ezren lájkolták, de a szám folyamatosan nő. A szénszünet és ünnepi időszak internetes aktivitása után a fiatalok januárban újabb akciókat szerveznek – ezúttal már az utcára.
Orbán Viktor Facebook-oldalának egyik bejegyzését árasztották el lájkokkal péntek este a hallgatók és diákok, valamint mindazok, akik nem értenek egyet a köz- és felsőoktatás átalakításával, miután a pécsi Hallgatói Hálózat „versenyt” hirdetett. A pécsi HaHa ugyanis kitette Orbán oldalára a 13 pontos követelését, melyet a Reunion elnevezésű fórumukon alkottak meg közösen a középiskolásokkal. Tettüket közleményükben azzal indokolják, hogy hiába beszélt a miniszterelnök karácsony előtt arról, a diákok követelései már 90 százalékban teljesültek, ezt az érintettek nem így látják – írta a
Stop.hu.(Hogy mennyire nem, arról álljon itt a Hallgatói Hálózat és az ELTE-BTK közös filmje, melyben tételesen cáfolják a kormány részéről elhangzottakat, érdemes végignézni! – a szerk.)
Szerkesztőségünkhöz eljuttatott levelükben úgy fogalmaznak a hallgatók, hogy „az ellenállás elektronikus formái mellett az új év kezdetén folytatjuk a tiltakozást az utcákon és egyetemeken, egészen addig, míg a követeléseinkre érdemi választ nem kapunk.”
A közleményt változtatás nélkül közöljük.
"A pécsi Hallgatói Hálózat like-kampányt hirdet!
Orbán Viktor december 23-án feltűnt a Frizbi című műsorban, azért, hogy félremagyarázza/félrefordítsa a diáktüntetések jellegét és céljait. A miniszterelnök szerint a követeléseink 90 százalékban már teljesültek. Mi jóindulatúan azt feltételezzük, hogy Orbán Viktor ezt csak azért mondta, mert nem ismeri a követeléseinket.
A pesti HaHa hat pontjából az egyik pont egyik részének a teljesítésére már mintha kaptunk volna egy halvány ígéret (a keretszámokat 2011/12-es szintre történő visszaállítása). A ponthatárok tervezett megszüntetése ugyanakkor rontaná a felsőoktatás minőségét, miközben a kormány javaslata az állami helyek finanszírozását az egyetemekre terheli, vagyis az intézkedéssel az intézmények működését is veszélyezteti.
A pécsi Hallgatói Hálózat a „REUNION” nevű fóruma után 13 pontban fogalmazta meg a hallgatók és a diákok, a tanárok és az oktatók, valamint a szülők követeléseit. Azért voltunk ilyen alaposak, hogy a kormányzati kommunikációnak ne legyen lehetősége félremagyarázni azt, hogy mit is akarunk.
Most pedig a segítségeteket kérjük! A pontjainkat kiposztoltuk Orbán Viktor facebook-oldalára, és arra szeretnénk kérni benneteket hogy lájkoljátok ezt a bejegyzést! Csináljuk meg együtt Orbán Viktor lapjának valaha volt legnépszerűbb olvasói hozzászólását, azért, hogy a követeléseinket ne lehessen figyelmen kívül hagyni, ne lehessen félremagyarázni!
Osszátok tovább az információt! Írjunk facebook-történelmet, hogy láthatóvá váljunk a facebookon kívül is. A bejegyzésünket itt találjátok: http://www.facebook.com/orbanviktor/posts/10151360904691093
Dobjuk vissza együtt a frizbit!
A pécsi Hallgatói Hálózat 13 pontja:
A pécsi Hallgatói Hálózat által szervezett „REUNION – a középiskolai és egyetemi polgárság első közös fóruma” keretében a jelenlévő diákok, hallgatók, tanárok, oktatók és szülők egyetértenek abban, hogy a kormány oktatáshoz való jelenlegi hozzáállása elfogadhatatlan. Az átgondolatlan, elhamarkodott és felelőtlen intézkedésekkel szemben az alábbi követeléseket fogalmazzuk meg:
1. Követeljük a köz- és felsőoktatás átfogó, szakmailag megalapozott reformját az érdekeltek bevonásával, akik a diákok, tanárok, szülők és az intézményfenntartók.
2. Ne korlátozzák az egyetemek szellemi, gazdasági és szervezeti autonómiáját.
3. Követeljük a forráskivonás azonnali leállítását és az eddigi elvonások kompenzálását. Az állam garantálja a minőségi felsőoktatás működéséhez szükséges folyamatos és átlátható finanszírozást!
4. A felsőoktatás finanszírozási rendszerének egyik elemét képezheti egy, a szakértők és érdekképviseletek bevonásával kialakított, méltányos tandíjrendszer, de ehhez szociális és teljesítményalapú ösztöndíjrendszer kidolgozását követeljük.
5. Ellenezzük a hallgatói szerződés jelenlegi formáját, mivel az EU szabad munkaerő áramlást biztosító alapelvével szemben áll. A kormány ne a hallgatói szerződéssel, hanem vonzó munkalehetőségekkel és európai színvonalú életkörülmények biztosításával tartsa itthon a fiatalokat!
6. A felsőoktatásban történő változtatásokat felmenő rendszerben kell bevezetni. A diákoknak törvénybe foglalt joga legyen, hogy középiskolába kerülésükkor ismerhessék a majdani felsőfokú képzésükre vonatkozó feltételeket.
7. Az államilag támogatott képzésbe való besorolás továbbra is az érettségi eredmények alapján működjön, de a második félévtől legyen lehetőség arra, hogy félévenként, évfolyamonként és szakonként változzon az önköltséges illetve az államilag támogatott tanulók köre a tanulmányi eredmény alapján, ezzel motiválva a diákokat tanulásra, a minőségi felsőoktatás érdekében.
8. Tiltakozunk a támogatott egyetemi férőhelyek önkényes, központi szétosztása ellen. Az államnak nem csak pénzben mérhető gazdasági hasznot hozó állampolgárokra van szüksége.
9. A szociálisan hátrányos helyzetű diákoknak biztosítani kell az egyetemekre való bejutás lehetőségét, valamint az egyetem sikeres elvégzésének feltételeit.
10. A speciális képzésmódot igénylő, hátrányos helyzetű diákok oktatási intézményeitől ne vonják el a támogatást, illetve az eddigi elvonásokat kompenzálják.
11. Szükség van a szakmunkásképzés nyugati mintára történő átalakítására, perspektívára a szakmunkás létben, hogy ez reális alternatívája legyen a főiskolai és egyetemi képzéseknek.
12. A minőségi köz – és felsőoktatás érdekében követeljük a tanárok és oktatók korrekt bérezését és a megfelelő munkakörülmények biztosítását.
13. Követeljük a 21. század munkaerő-piaci sajátosságait figyelembe vevő életpálya tervezést és pályaválasztást érdemben segítő, támogató közép- és felsőfokú oktatást.
Mindezeket a demokratikus alapelvek, az esélyegyenlőség, a tudáshoz való hozzáférés szabadságának és a társadalmi mobilitás védelmében fogalmaztuk meg."