Pompásan megtervezték az útfelújításokat a Csepel-szigeten, a teljes környék megbénult
Tüntetést szervez az elviselhetetlen közlekedési dugók ellen a Csepel-szigeten lévő budapesti agglomeráció mozgósításával egy helyi civil szervezet, a Buckai Szövetség Egyesület. A 168 Óra is beszámolt róla, hogy a különböző útfelújítási munkák és lezárások miatt gyakorlatilag megbénult a közlekedés Csepel irányából, amit már a Fővárosi Közgyűlésből emiatt elkéső csepeli polgármester, a fideszes Borbély Lénárd is szóvá tett.
Jelenleg átlagosan 3-4 órát tart autóval vagy busszal Szigetszentmiklós, Halásztelek, illetve Tököl felől bejutni Budapestre a torlódások miatt. A dugó bizonyos időszakokban egészen a Csepelt Budapest többi részével összekötő hídig húzódik. A káoszért két állami cég és egy önkormányzat a felelős, amelyek elfelejtették összehangolni az útfelújítási, építési munkálatokat.
A Magyar Közút Zrt éppen akkor zárta le az M1-es autópálya szigetszentmiklósi felhajtójára és az M5-ös lehajtóról oda vezető körforgalmat, amikor Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. cseréli a burkolatot az M0-s autóúton. Eközben pedig Szigetszentmiklós önkormányzata úgy döntött, hogy itt a megfelelő alkalom a várost elkerülő út lezárására, ami összeköti a települést Halásztelekkel.
Ezzel gyakorlatilag megbénult a Budapesttől délre található agglomeráció főváros felé vagy onnan kifelé haladó közlekedése, illetve súlyos torlódások vannak az M0-ás és az M6-os autópályán is. Az egyetlen tömegközlekedési alternatíva a meglehetősen lassú ráckevei HÉV, csakhogy ilyen rengeteg ember szállítására nincs kapacitása, a szerelvényeken brutális tumultus alakultak ki.
Rossz hír, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint hiába a jövő hétfői iskolakezdés, a munkálatok nem állnak le.
A BKK azt közölte, folyamatosan figyelik a forgalmi helyzetet és szükség esetén alternatív útvonalak kijelölésével segíti majd a közlekedést (pl. egyes autóbuszok a Csepeli úton közlekednek Szigetszentmiklós irányában), amiről az utasokat tájékoztatni fogják.
Eközben a Buckai Szövetség Egyesület valódi horrortörténeteket osztott meg saját oldalán a közlekedési állapotokról. Például az 1996-os helyközi busznak a Csepel, Szent Imre tér – Szigetszentmiklós, József Attila telep közötti, amúgy 20 perces táv leküzdéséhez egy-másfél órára van szüksége. A Csepel és Szigethalom között közlekedő 690-es járat pedig 4 óra alatt teszi meg az egyébként 1 óra 40 perces körét.
Többen arról számoltak be, hogy budapesti munkahelyükről el sem indultak haza, hanem inkább fővárosi rokonuknál vagy ismerősüknél éjszakáztak. A visszatérő utónyári forróságban sokak számára szinte kibírhatatlan a működő légkondicionálók nélküli autókban, illetve buszokban való araszolás.
Az egyesület a tarthatatlan állapotok miatt többek között követeli a felújítási munkálatok felgyorsítását, 24 órás munkarend mellett, továbbá alternatív útvonalak ésszerű kialakítását, illetve ha szükséges, ideiglenes szállások kialakítását Budapesten a fővárosban ragadók részére.
A közlekedési káosz miatt a 168 Óra arról érdeklődött mindkét állami cégnél, hogy a várható torlódások ellenére miért nem állapodtak meg arról a NIF Zrt.-vel, hogy a párhuzamos munkálatok helyett időben eltolva, átütemezve végzik a két felújítást. Azt is megkérdeztük, hogy miért az iskolakezdés előtt egy héttel sikerült ezt a két beruházást egyszerre elindítani, illetve folytatni.
A Magyar Közút Zrt. válaszában azt írta: nem volt lehetőség a cég által végzett munkálatok átütemezésére, továbbá éjszakai munkavégzésre sincs lehetőség a beruházás meggyorsítása céljából.