Ötletes módszerekkel spórol sok magyar a telefonszámláján
Az EU átlaghoz képest sokkal többen folyamodnak itthon különféle applikációkhoz.
Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett – derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
Magyarországon jellemzőbb Messenger, Viber vagy a Skype használata, mint a legtöbb EU–tagállamban. Ez azt jelenti, hogy a várakozással ellentétben még a 60 év felettiek körében is eléri az 54 százalékot azok aránya, akik üzenetküldő applikációkkal spórolnak, harmaduk keresi az ingyenes Wi-Fi elérhetőségeket, 26 százalékuk pedig alkalmanként az adatforgalmat is kikapcsolja a költségcsökkentés miatt. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyar előfizetők közel ötöde rövidebb beszélgetésekkel próbál spórolni, 11 százalékuk pedig megpróbálja csak végszükség esetén használni a telefonját. A megkérdezetteknek csak 15 százaléka mondta azt, hogy egyáltalán nem szokott spórolni a mobilköltségekkel. Az előfizetők 17 százaléka a mobilinternet korlátozásával igyekszik mérsékelni a költségeket, például nem néz videókat, amelyek jelentős mértékben fogyasztanák a mobiladatot.
A BillKiller szerint a felhasználóknak minden esetben érdemes ellenőrizniük valós adatfelhasználásukat, mert jellemző, hogy korlátlan internetért fizetnek, holott csak 1-2 GB adatra lenne szükségük. A cég közleményében felidézte, hogy az Eurostat adatai szerint az Európai Unióban az online telefon- és videóhívások aránya nőtt a legnagyobb mértékben az internetes tevékenységek, például a hírolvasás, zenehallgatás, közösségimédia-használat között a koronavírus-járvány első évében. A felhasználók 52 százalékkal több hívást indítottak, mint egy évvel korábban. Ráadásul a magyarok az európai átlagnál is nagyobb mértékben indítottak hívásokat és küldtek üzenetet online, 68 százalékuk használta ezt a csatornát a kutatást megelőző három hónapban, szemben a 60 százalékos uniós átlaggal – írta az MTI.
(Kiemelt kép: Üzenetküldő alkalmazások ikonjai egy okostelefon kijelzőjén, 2017. december 3-án. Fotó: EyePress/AFP)