Nyár végén telepítik az első beléptetőkapukat a Deák Ferenc tér metróállomáson
A lap szerint ezeken a helyszíneken teszteli majd éles környezetben a BKK a beléptetőkapuk funkcionális működését, továbbá az eszközök háttérrendszerekkel való kommunikációját.
Később véglegesítik a kártyakibocsátás részleteit, elkezdődik az állomásokon és a járműveken a jegyérvényesítő készülékek telepítése. A rendszer indulása 2018 elejétől fokozatosan várható.
A terv az, hogy az összes metróállomás bejáratát 180 centiméter magas, csúszószárnyas kapukkal zárják le, amelyek megakadályozzák a jegy nélküli belépést, és kamerarendszerrel is igyekeznek kiszűrni a csalásokat - írja a Világgazdaság.
A többi járművön, az autóbuszokon, trolikon és villamosokon jegyérvényesítő készülékek lesznek, a HÉV esetében az állomásokon helyezik el ezeket, a hajókon pedig kézi készülékeket alkalmaznak majd.
Az e-jegyrendszer bevezetése több éve csúszik, a projekt időközben több milliárd forinttal drágult. Budapest az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól (EBRD) vett fel kölcsönt az e-jegyrendszer kiépítéséhez. A rendszert a tervek szerint 2018 végéig kellene átadni, ez azonban vélhetően nem fog megvalósulni.
http://168ora.hu/32-milliarddal-dragul-es-tovabb-csuszik-budapesti-e-jegyrendszer/