Nincs Casco a rendőrautókon

A hortobágyi tűzszerész tragédia után derült ki, hogy a honvédség hivatásos állományú tagjainak nincs élet- és felelősségbiztosításuk. Az megkérdezte az ORFK-t, hogy mi a helyzet a rendőrökkel, és azt a választ kapták, hogy a rendőrség hivatásos állományú tagjai részére a Belügyminisztérium kötött csoportos élet- és balesetbiztosítást.

2016. július 18., 14:42

Mint kiderült, szemben a honvédséggel, a rendőrségi vagyonkezelésében lévő szolgálati gépjárművek rendelkeznek kötelező felelősség-biztosítással is, amelyet az üzemeltető területi rendőri szerv köt és fizet.

Cascójuk azonban még a rendőrautóknak sincs. Korábban a lízing miatt volt Casco a rendőrautókon, de amióta a szervezet saját tulajdonába kerültek a flották, nincs fedezet a sok százmilliós tételt jelenő biztosításokra – nyilatkozta az

ATV-nek Dávid Tibor, a Független Rendőr Szakszervezet főtitkár-helyettese. Dávid szerint, mivel ma már 8-10 milliós autókat vezetnek a rendőrök, több visszajelzés is érkezett hozzájuk az állományból, hogy inkább átkérik magukat gyalogos járőrszolgálatra, minthogy egy 12-órás műszak végén bekövetkező figyelmetlenséggel többmilliós kárt okozzanak.

A szolgálati törvény szerint ugyanis, amennyiben a hivatásos állomány tagjának felelőssége megállapítható, alapesetben legfeljebb egyhavi alapilletményének felével kell helytállnia, de ha a károkozás neki felróható hibából következett be, akkor háromhavi alapilletménye erejéig felel, amire az állományilletékes parancsnok részletfizetést engedélyezhet.

Vétlen károkozásnál felmérés történik, és igaz ugyan, hogy a keletkezett kárnak csak bizonyos százalékát fizeti a rendőr, egy 120-150 ezer forintos havi nettó keresetnél, 3 havi alapilletmény elvonás még részletekben is komoly érvágás a kollégák költségvetésén – mondta Dávid Tibor, aki szerint a szervizelés, javítás fennmaradó összegére egy, évi nagyjából 500 milliós keret van elkülönítve az ORFK-nál.

A közel-kelet biztonsági helyzete immár a nyugat-európai diplomáciai fórumokat is uralja. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter genfi látogatásán a NATO-vezetőkkel egyeztetett arról, milyen hatással lehet a térség instabilitása Európára – és benne Magyarországra.

Sokan még mindig nem tudják, hogy a legegyszerűbbnek tűnő megoldás – az esővíz elvezetése a szennyvízhálózatba – akár komoly bírság következményét is magában hordozhatja. Egyetlen szabálytalan csatlakozás ára több százezer forint is lehet.

A Balaton partjára érkező nyaralók többsége még mit sem sejt arról, hogy egy új, kellemetlen vendég is velük tartott a nyárba. A tigrisszúnyog csendben, de biztosan meghódítja a magyar tengert, és nemcsak csíp, hanem betegséget is hozhat.