Figyelmeztetést adtak ki: 24 óráig nem lesz elérhető egy fontos szolgáltatás

Aki ügyet szeretne intézni, annak számolnia kell azzal, hogy ez a szolgáltatás nem fog működni egy napig.

2024. november 20., 10:06

Szerző:

Sokaknak okozhat bosszúságot, ha nem tudnak arról, hogy adóügyekkel kapcsolatban nem tudnak majd segítséget kérni, ugyanis egy nagyon fontos szolgáltatás nem lesz elérhető – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal a saját weboldalán.

Az internetes, illetve telefonos ügyintézés előnyeit nagyon sokan használják ki, hiszen fontos kényelmi szolgáltatásokról van szó. A legtöbben szeretnék elkerülni az órákon át tartó sorban állást a hivatalokban, így egyre népszerűbbek ezek a felületek. Ez több szolgáltató és közigazgatási szerv esetében is igaz, ám az adózással kapcsolatos ügyeket átmenetileg telefonon nem lehet majd elintézni, legalábbis abban az esetben, ha ehhez ügyintéző segítsége is szükséges.

Az online felületek működésében nem áll be változás, így ilyen módon továbbra is elérhető marad a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Mikor nem lesz elérhető a szolgáltatás?

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal tájékoztatása szerint 2024. november 21-én a NAV Infóvonalán az azonosítási szolgáltatás nem lesz elérhető, tehát olyan ügyekben nem lehet felvilágosítást kérni, amelyekhez ez szükséges. Ebbe a körbe tartoznak a konkrét adózóhoz köthető, egyedi problémák, amelyekről csak azonosítást követően adható ki bármilyen információ.

Ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet a NAV, hogy az általános tájékoztatási menüpontokban továbbra is elérhetőek a szolgáltatások, így akinek nem konkrét ügyben van szüksége segítségre, annak rendelkezésére áll az Infóvonal. Bővebb információk a NAV weboldalán, a www.nav.gov.hu címen is megtalálhatóak.

Adózással kapcsolatos kérdésekkel egyéb módon is fel lehet keresni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt, például e-mailben, vagy a NAV weboldalán, a „Kapcsolat” menüponton belül a „Keressen minket!” rovatban.

A 24 órás szünetelés nem érinti a Nemzeti Adó- és Vámhivatal egyéb területeit, így aki személyes ügyekben intézkedne interneten keresztül, és ehhez nem szükséges ügyintéző segítsége, ezt továbbra is megteheti, hiszen a KAÜ-s azonosítás után a NAV Ügyfélportál elérhető, ahogyan az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás is, valamint a NAV weboldalán keresztül hozzáférhető marad a NAV-Mobil, illetve  ePapír-szolgáltatás is.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Pixabay)