Így alakítanák át a Nagykörutat, újabb részletek derültek ki
Hamarosan elkezdik építeni a Nagykörúton a bringasávot, most pedig az is kiderült, milyen változtatásokat terveznek.
Korábban a 168.hu is megírta, hogy hamarosan elkezdhetik építeni a Nagykörúton a bringasztrádát. A BKK már a hónap elején közölte, hogy a tervezéssel együtt, egy lakossági fórum sorozat. A hvg.hu cikkéből kiderül, hogy az első ilyen eseményt meg is tartották, és a szervezőkön kívül összesen harmincan voltak kíváncsiak a változtatásokra.
Átalakul a Nagykörút, ezek a legfőbb változtatások
A lap cikkéből kiderül, hogy a változatlan szélességű járda mellett minimum két méter széles kerékpársáv, ezt követően egy 80 centiméteres biztonsági zóna kerülne a körútra, emellett lenne egy multifunkcionális sáv, ahol a furgonok megállására, a kukák kihúzására és parkolásra lenne lehetőség, de csak limitált módon. Korábban a BKK már elmondta, hogy „parkoló” csak a kiss and ride típusú megállást tenne lehetővé, ebben az esetben a rakodást végző személyek igényeit vennék elsősorban igénybe. Emiatt jelentősen csökkenne a parkolási lehetőség a Nagykörúton, de teljesen megszüntetni nem szeretnék.
A fórumon Molnár Berta a BKK mobilitás-fejlesztési munkatársa hangsúlyozta, a cél az, hogy a Nagykörút egy “igazi találkozóhely legyen”, mivel nagyon sok ember jár az említett szakaszon. Úgy gondolják, hogy sokan szívesen kerékpároznának, de félnek az autóktól, ezért is cél egy biztonságos kerékpársáv kialakítása.
A hvg.hu cikkéből kiderül, hogy Csomor Bence, a nagykörút projektvezetője azt mondta, hogy BKK dolgozik a terveken, 2025 nyarán indul a műszaki tervezés, a kivitelezés 2028-ban indulhat el, és 2029 tavaszára készülhet el. A tervek egyébként még nem véglegesek, olyan dolgokat, hogy például a kerékpársáv mivel legyen elválasztva, még nem határoztak meg.
Ezek a kérdések lehetnek problémásak
A fórumon kitértek arra is, hogy vannak még bizonyos területek, amelyeket nem határoztak meg. Ilyen például az mikromobilitási eszközök kérdése, ezek jelenleg a KRESZ által sincsenek szabályozva. Éppen ezért a főváros csak annyit tehet, hogy kellően vonzóvá teszi a kerékpársávot, illetve meghatározza azt, hogy hol és miként lehet ezeket az eszközöket tárolni.
Problémát jelenthetnek a vendéglátóegységekhez tartozó teraszok, de a cél az, hogy minimum 3 méternyi járda megmaradjon a gyalogosok számára. A főváros céljai között szerepel emellett, hogy a Nagykörúton lévő vendéglátóhelyek, boltok kinézete egységessé váljon.
(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Shutterstock)