MSZP: A Fidesz kudarca a 3-as metró ügye

A Fidesz kudarcának a bizonyítéka, hogy a 3-as metró felújítása még mindig húzódik, miközben stadionépítésre, és más presztízsberuházásokra szívesen áldoz a kormány – mondták szocialista politikusok vasárnap, a fővárosban tartott sajtótájékoztatójukon.

2014. augusztus 24., 17:35

Kunhalmi Ágnes, az MSZP budapesti elnöke az V. kerületi Bajcsy-Zsilinszky úton álló Eiffel Palace Irodaház bejárata előtt elmondta: az állam, pontosabban a Magyar Nemzeti Bank „csillagászati áron” vásárolta meg az épületet, miközben a 3-as metró felújítására nem áldoz pénzt.

„Az irodaház és a metró nagyon jól szimbolizálja a Fidesz-kormány politikáját, hiszen a felszín felett tobzódik, a mélyben pedig rohad minden” – jelentette ki a szocialista politikus.

Kunhalmi Ágnes szerint nem véletlen, hogy az MSZP kampányt indított a metró felújítására, hiszen annak rossz állapota nagyon sok embert érint. Maga Tarlós István főpolgármester is úgy fogalmazott nemrégiben, hogy ugyan ma még nem életveszélyes a 3-as metró, de könnyen azzá válhat – mutatott rá a politikus.

Szerinte a sajtóban nemrégiben napvilágot látott fővárosi önkormányzati előterjesztés a metró felújításáról is egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a Fidesz csődöt mondott a metró ügyében, hiszen az említett dokumentumban nincsenek konkrétumok, csak elismerik benne, hogy a felújításra szükség van, és a főpolgármestert jelölik ki, hogy tárgyaljon ennek érdekében.

Trippon Norbert, a baloldal újpesti polgármesterjelöltje, az MSZP budapesti ügyvezető alelnöke azt mondta, felháborító, hogy miközben jut közel 12 milliárd forint egy belvárosi irodaház, vagy mintegy félmilliárd a tiszaroffi kastélyszálló megvásárlására, illetve majdnem 100 milliárd forint stadionépítésekre, a 3-as metró felújítását csak komoly hitellel tudják biztosítani. Szerinte ezzel „hitelcsapdába” akarják kényszeríteni a fővárosiakat.

„Mi azt kérjük és követeljük hogy a 3-as metró felújítása kormányzati támogatott projekt legyen, tehát ne csak és kizárólag hitelből valósuljon meg (...), akár bizonyos presztízsberuházások törlése árán is” – hangsúlyozta a politikus, hozzáfűzve, hogy vissza nem térítendő uniós támogatást is igénybe kellene venni a munkálatok finanszírozására.

Újságírói kérdésre elmondta azt is, hogy a 3-as metró meghosszabbításának elmaradása közös hibája a korábbi és a mostani kormányoknak és városvezetéseknek, ezt a kérdést prioritásként kellett volna kezelniük.

A kormányzati fejlesztések nyomán már sok ügy elintézhető a mobilunkról, de a digitális okmány egyelőre nem váltja ki teljesen a hagyományos iratokat. Bár a Digitális Állampolgár alkalmazás számos előnnyel kecsegtet, a gyakorlatban még nem mindenhol egyértelmű, hol és hogyan fogadják el az elektronikus dokumentumokat.

A közel-kelet biztonsági helyzete immár a nyugat-európai diplomáciai fórumokat is uralja. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter genfi látogatásán a NATO-vezetőkkel egyeztetett arról, milyen hatással lehet a térség instabilitása Európára – és benne Magyarországra.

Sokan még mindig nem tudják, hogy a legegyszerűbbnek tűnő megoldás – az esővíz elvezetése a szennyvízhálózatba – akár komoly bírság következményét is magában hordozhatja. Egyetlen szabálytalan csatlakozás ára több százezer forint is lehet.

A Balaton partjára érkező nyaralók többsége még mit sem sejt arról, hogy egy új, kellemetlen vendég is velük tartott a nyárba. A tigrisszúnyog csendben, de biztosan meghódítja a magyar tengert, és nemcsak csíp, hanem betegséget is hozhat.