A Mountex nem kér a Black Fridayból: sorban állás helyett kirándulni hívja vásárlóit
A magyar cég az év egyik legforgalmasabb napján bezárja az üzleteit, így tiltakozva a túlfogyasztás ellen.
Sajátos módját választotta a Mountex kereskedelmi cég a Black Friday adta üzleti lehetőségek kihasználásának. Vagyis inkább ki nem használásának, ugyanis a cég úgy döntött, nem kívánnak részt venni a fenntarthatóság elvével finoman szólva is összeegyeztethetetlen akcióőrületben – mely során az emberek sokszor teljesen felesleges termékeket is megvásárolnak –, és inkább bezárják az üzleteiket, valamint raktáraikat november 26-án, és szabadnapot adnak dolgozóiknak.
Emellett pedig egy kampányt is elindítottak, amelyet a tavalyi év után másodszor tartanak meg idén. A 168-nak nyilatkozva László Flóra, a vállalat marketingvezetője elmondta,
dolgozóik számára nagyon fontos a fenntarthatóság és a környezettudatosság, ezért is indították el a kampányt, hogy ne csak szavaikban, hanem tetteikben is ezt képviseljék.
Az első erre irányuló lépésük még tavaly, 2020-ban volt, amikor is javítósarkot hoztak létre, ahol használt túrafelszereléseket kezdtek el javítani, köztük olyanokat is, amelyeket nem náluk vásároltak. Ezzel azt akarták szolgálni, hogy a vásárlók minél tovább tudják hordani a megvásárolt termékeket, és ne kelljen egyből újat venni, amint azokon valami hiba jelentkezik. Ehhez csatlakozott később a #Szabadbanszabadon kampány.
„A Black Friday akciók idején mi nemhogy akciókat nem hirdetünk, hanem bezárjuk az üzleteinket, a raktárainkat, szabadnapot adunk a dolgozóinknak. Egyben arra biztatunk mindenkit, hogy menjen ki a szabadba”
– jelentette ki. A vásárlókat arra próbálják meg ezzel rávenni, hogy ők se otthon üljenek a gép előtt, és azt nézegessék, mit tudnak olcsóbban megvásárolni, hanem egyrészt értékeljék, amijük van, másrészt pedig hogy inkább menjenek ki a szabadba. „Ha mégis vásárolnak, arra szeretnénk kérni őket, hogy ténylegesen gondolják át, szükségük van-e az adott termékekre. Ha pedig szükségük van rá, akkor válasszanak egy tartós, időtálló terméket, még ha az kicsit drágább is, mert hosszútávon sokkal fenntarthatóbb, mint a fast fashion ruhák” – jelentette ki László Flóra.
A magyar cég kezdeményezéséhez úgy tudnak csatlakozni azok, akik egyetértenek, hogy túrázásukról feltöltenek egy képet a közösségi oldalukra a #szabadbanszabadon hashtaggel ellátva. Csak az Instagramon tavaly óta összesen 1780-an használták a hashtagüket. „Mi nem adunk ezért semmit cserébe, mert úgy gondoljuk, azzal pont, hogy szembemennénk a célunkkal” – közölte a marketingigazgató. Hozzátette: a kezdeményezés azt is szolgálja, hogy „egy laza kis közösség” tudjon kialakulni azok között, akik szimpatizálnak a kezdeményezéssel.
(Kiemelt kép: a Mountex Facebook-oldala)