102 500 forintot követelt a Hableány elhunyt matrózától a Vodafone

De megírta a sajtó, és a cég már elnézést is kért.

2019. október 1., 10:01

Szerző:

Azt követelte az egyik telefonszolgáltató a Hableány május 29-én elhunyt matrózától, Pethő Jánostól, hogy egy összegben fizesse ki a korábban részletre vásárolt mobiltelefon árát – írja a Blikk.  A cég már több felszólító levelet is küldött a férfinak, bírósággal, végrehajtóval is megfenyegette, de a matróz édesanyja nem tudja kifizetni a több mint százezer forintos összeget. A lap szerint

az elhunyt matróz még 102 520 forinttal tartozik.

„Július 9-én a kisebbik fiam, Tibor bevitte a telefonos cég ügyfélszolgálatára János halotti bizonyítványát – idézte fel az anya. – Elmagyarázta, hogy tragédia történt, a bátyja nem él, ne küldjenek a címemre több levelet, mert ez rendkívül felzaklat engem"

Ennek ellenére augusztus végén a telefonos cégtől újabb felszólítás érkezett az anya címére, hogy a fia – akiről addigra már biztosan tudták, hogy májusban meghalt – egy összegben fizesse be a tartozását.

Az eset után János öccse, Tibor ismét visszament az ügyfélszolgálatra, ahol az ügyintéző megígérte, hogy méltányosságból elengedik tartozást, és ott, Tibor szeme láttára meg is írta a kérvényt. Ennek ellenére  „Kedves János!” megszólítással újabb fizetési felszólítást küldtek a halott bátyjának mondván:

méltányosságról szó sem lehet.

A Vodafone azóta tájékoztatta a Blikket, hogy azonnal kivizsgálták az ügyet és méltányosságból jóváírták a tartozást. A szolgáltató a döntésről értesíti a családot. A cég a család elnézését kéri, mély részvétét és együttérzését fejezi ki.

 

14:33

A kormány döntése értelmében várhatóan májustól bizonyos krónikus betegségek gyógyszereit – így például a cukorbetegek készítményeit – már nemcsak szakorvos, hanem a háziorvos is felírhatja.