Megváltozna a matematikaoktatás az iskolában
A tanulási folyamat lassítása, a számon kérhető tananyag csökkenése, a fogalmak bemagolásának elhagyása - ezen változtatna az általános és középiskolai matematikaoktatáson a kerettanterv, ha az új Nemzeti alaptanterven (NAT) alapulna - írja a Népszava.
A Natot fejlesztő Oktatás 2030 Munkacsoport szerint az oktatás alapja a megértés lesz, ami „a mechanikus tanulással szemben végre előtérbe kerül”.
Az általános iskola alsó tagozatában a cselekvő tapasztalatszerzésből kiinduló tanulás lesz az első számú alapelv: rajzoláson és színezésen túli tárgyi tevékenységek során, például kirakva, lemérve, megtöltve szerezhetnek képet a diákok a fontos matematikai fogalmakról, a definíciók ismerete nem lesz többé követelmény.
A felső tagozatosok esetében szintén „az életközeli, a gyakorlatban előforduló példák jelennének meg az elvont fogalmak, tételek ismerete helyett”.