Megváltozna a matematikaoktatás az iskolában

2019. február 2., 09:54

Szerző:

A tanulási folyamat lassítása, a számon kérhető tananyag csökkenése, a fogalmak bemagolásának elhagyása - ezen változtatna az általános és középiskolai matematikaoktatáson a kerettanterv, ha az új Nemzeti alaptanterven (NAT) alapulna - írja a Népszava.

A Natot fejlesztő Oktatás 2030 Munkacsoport szerint az oktatás alapja a megértés lesz, ami „a mechanikus tanulással szemben végre előtérbe kerül”.

Az általános iskola alsó tagozatában a cselekvő tapasztalatszerzésből kiinduló tanulás lesz az első számú alapelv: rajzoláson és színezésen túli tárgyi tevékenységek során, például kirakva, lemérve, megtöltve szerezhetnek képet a diákok a fontos matematikai fogalmakról, a definíciók ismerete nem lesz többé követelmény.

A felső tagozatosok esetében szintén „az életközeli, a gyakorlatban előforduló példák jelennének meg az elvont fogalmak, tételek ismerete helyett”.