Megint gondok vannak a tram-trainnel

Az utasok kiakadtak. 

2022. január 26., 07:48

Szerző:

Arról korábban beszámoltunk, hogy még tavaly november végén  elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train. Palkovics miniszter szerint Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztéséről, olyan közlekedési eszközről van szó, amelyre az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban felszállva eljuthatnak egy másik város központjába. Lázár János  a közlekedési beruházás kormánybiztosa pedig azt mondta, hogy  a vasútvillamos indulása történelmi pillanat a hódmezővásárhelyiek, a szegediek és az ország minden lakosa számára.

Ennek ellenére már a második napján meghibásodott.   A MÁVINFORM a következőket írta a történtekről: „A tram-train járatok Hódmezővásárhely vasútállomás és Rókus vasútállomás között közlekednek járműmeghibásodás miatt és a menetrend betartása érdekében. Rókus vasútállomás és Szeged vasútállomások között a Szegedi Közlekedési Társaság saját járművel pótolja a tram-train járatokat. Rókus vasútállomáson egy villamos várja a tovább utazókat. A tram-train járatok utasforgalmi próbaüzemben közlekednek, a hibát kijavítják a meghibásodott járműnél.”

 Azóta is egymást érik a meghibásodások és járatkimaradások: nincs ez másképp januárban sem – írja a propeller.hu. A MÁV a Facebook-oldalán tette közzé, hogy 26-tól, szerdától a szerelvények módosított rend szerint járnak.

A tram-train járatok kétóránként Hódmezővásárhely vasútállomás és Szeged vasútállomás között, a teljes útvonalon közlekednek: a menetrend szerinti indulási idők alapján páratlan órában a Hódmezővásárhelyről, míg páros órában a Szegedről induló vasútvillamosokkal lehet átszállás nélkül utazni. A rákövetkező órában pótlóbusz és villamos közlekedik a tram-train helyett, egyszeri átszállással. Az utasoknak – főként a csúcsidőkben – a közúti menetidők és az átszállások miatt hosszabb eljutási idővel kell számolniuk

– írják a posztban. Aztán részletezik is, így kiderült, hogy lesznek pótlóbuszok, rövidebb szakaszon közlekedő, sőt teljesen kimaradó járatok is.

A tram-train használói kommentekben pedig már reagáltak is az újabb problémákra: 

„Itt csak akkor lesz gond ha az az egy szerelvény ami közlekedni fog meghibásodik.”

„Késik, nem jár, pótlóbusz, átszállás...Na ezért jár mindenki autóval. Jár a keksz.”

„Érdekes egy módon értelmezik a járatok sűrítését...”

 

(Kiemelt képünk: Lázár János Hivatalos Facebook oldala.)

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Fennállása huszadik évfordulójához érkezett az MVM Partner Zrt., Magyarország legnagyobb villamosenergia-nagykereskedője. Az elmúlt két évtizedben a társaság nagy utat bejárva és jelentős mérföldköveket elérve számos módon járult hozzá a magyar villamosenergia-rendszer ellátásbiztonságához és a rezsicsökkentés biztosításához.