Megint és többszörösen túlnyerte magát a két kormányközeli médiacég

Milliárdokért hirdetik Magyarország családbarát voltát, közben leszerződtek a Szerencsejáték Zrt.-hez is. 2018-19-ben is ugyanez történt. 

2021. április 22., 19:03

Szerző:

A kormányzati plakátkampányok lebonyolításáról ismertté vált Balásy Gyula cégei 3,4 milliárd forintos (2,7 milliárd forint + áfa) keretszerződést kaptak a Rogán Antal tárcája alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivataltól egy újabb Családbarát Magyarország-kampányra. Ha ez nem lenne elég, ugyanazzal a két céggel a szintén állami Szerencsejáték Zrt. is leszerződött: 34,6 milliárd forintos szerződést kötöttek marketing és kommunikációs feladatok ellátására a 2021-2024 közötti négy éves időszakra – derül ki az állami szerencsecég januári szerződéseiből.

A New Land Media Kft. és Lounge Design Kft. a kormány kedvenc ügynökségei. A kormány reklámjait és propagandaanyagait legyártó New Land Media Kft. 2018 óta szinte konkurencia nélkül kapja a megrendeléseket a kormánytól, hogy eljuttassa a Rogán Antal által irányított kormányzati kommunikáció legfontosabb üzeneteit az emberekhez. (Balásy Gyula két cége, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. 2019-ben a Miniszterelnöki Kabinetiroda szerződéslistája szerint 40,5 milliárd forintnyi megbízást kapott a kormánytól.) A New Land a 2019-es 5,8 milliárdos nyereségből 4 milliárd forintos osztalékot szavazott meg magának. A Balásy-cég forgalma 2019-ben 70,3 milliárd forintra nőtt, ami 18 milliárddal több mint 2018-ban – írta az Mfor.

Az április elején aláírt szerződés (.pdf) szerint a két kommunikációs cég a „Családbarát Magyarország országos programsorozat és kommunikációs kampány 2021” komplex kommunikációs és rendezvényszervezési feladatait látja el „a Miniszterelnökség Családokért Felelős Tárca Nélküli Miniszter részére.” A Miniszterelnökség vállalása szerint a keretösszeg 70 százalékát (1,92 milliárd forint + áfa) mindenképpen elköltik Balásynál, de ez 30 százalékkal (826,7 millió forint+áfa) bővíthető. A szerződés április 12-én vált hatályossá, a keretösszeg kimerüléséig, de legfeljebb 2021 december 31-ig, tehát maximum 253 napra jött létre. Ez azt jelenti, hogy ha Novákék egy forintot sem vesznek igénybe az opciós keretből, a rendezvénysorozat és kommunikációs kampány naponta átlagosan 9,6 millió forintba kerül – írta a 24.hu. Ha a teljes opciós keretet felhasználják, akkor a napi átlagköltség 13,4 millióra forintra jön ki.

A sikersorozat a Szerencsejáték Zrt.-vel is folytatódhat: a következő 4 évre 34,6 milliárd forintos szerződést kötött a két cég marketing és kommunikációs feladatok ellátására. Ezt az Mfor vette észre az állami szerencsecég januári szerződései között. A lap felidézi, hogy a 2018-2019-es időszakra is ezt a két társaságot választotta a Szerencsejáték Zrt., akkor 13,6 milliárd forintról szólt a szerződés.

Nagyot kaszáltak az utóbbi években is

A lap felhívja a figyelmet: 2018-ban és ’19-ben is milliárdok mentek el hasonló célú kampányokra, bár sok érintett vagy egyáltalán nem tudott a nekik dedikált évről, vagy csak hirdetések, a hidakon elhelyezett zászlók, hirdetések és rendezvényeken elhelyezett standok jutottak eszükbe a drága kezdeményezésről.

2019-ben Balásy cégei nettó 1 milliárd 181 millió forintos megbízást kaptak a „Családbarát Magyarország 2019” integrált médiaügynökségi feladatainak ellátására, tavaly ugyancsak Balásy cégei vitték el a „Családbarát Magyarország országos programsorozat és kommunikációs kampány 2020” elnevezésű szerződés első (126 millió forint) és második (1816 millió forint) ütemét is.

(Kiemelt kép: 168 Óra archív)

 

Az előzetes adatok szerint márciusban 6413 gyermek született, és 10 524 ember halt meg; 2023 márciusához képest a születések száma 10, a halálozásoké 13, a házasságkötéseké 1,9 százalékkal csökkent – tájékoztatta a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken. Ez minden idők harmadik legalacsonyabb értéke, aminek meg is látszik az eredménye: egy városnyi lélekszámmal lett kevesebb Magyarország.