Önti a pénzt a Fidesz az online hirdetésekbe
Közel egymilliárd ment el kampányra hirdetések formájában.
A kormányközeli Megafon és az ahhoz köthető Aktuális Média közösen már több mint 800 milliót, a többi fideszes médiummal, bloggal együtt már összesen közel 980 milliót költött el – írja a 444 a 2019-2022-ig tartó időszakot vizsgáló elemzésében. Fontos kiemelni, hogy az említett összeg csak a Facebook-hirdetéseket foglalja magába, a teljes kampányköltés ennél jóval több.
A Fidesz-KDNP és a kormány 1,2 milliárdot, míg a top 30 költő közé bejutott ellenzéki hirdetők (Márki-Zay Péter, EzaLégyeg.hu, erosito.hu, DK, Momentum, Kilencvenkilenc Mozgalom, MSZP, LMP) összesen 750 milliót költöttek.
Az oldalak versenyét 2022. hatodik hetében meglepő módon egy ellenzéki, Márki-Zay Péter nyerte (12,5 millió), utána jön az ellenzéki Erősítő blog 8,3 millióval. Az azonban szembeötlő, hogy az utánuk következő négy személy (Bohár Dániel, Rákay Philip, Deák Dániel és Trombitás Kristóf) összesen többet költöttek, mint a húszas listán szereplő összes ellenzéki együttvéve. A Megafon hirdetett a legtöbbet, 32,7 milliónyit, utána jött a Fidesz 26,5 millióval, Márki-Zay Péter és az Erősítő együtt pedig 20,8 millióért hirdetett.
Mindezt úgy, hogy a választási kampányidőszak idén hivatalosan még el sem indult, az csupán február 12-én startol el. A 106 egyéni és 93 listás jelölttel számolva a választáson induló pártszövetségeknek összesen 995 millió forintból lehetne majd kampányolniuk a választásig. Ehhez képest már 2014-ben (az LMP kivételével) az összes parlamenti párt többet költött a kampányára, a Fidesz a számítások szerint legalább 2,8 milliárdot költhetett.
(Kiemelt kép: Dursun Aydemir / Anadolu / AFP)