Még vezetőfülke sem lesz a 4-es metróban

Sokak gyerekkori álma valósulhat meg a 4-es metrón: úgy nézhetik az alagutat, mintha a metrószerelvény vezetőfülkéjében ülnének. Csakhogy nem lesz vezetőfülke és persze vezető sem.

2016. május 31., 14:20

Elkezdődött a vezetőfülkék elbontása a 4-es metró szerelvényeiben – jelentette be

Facebook-oldalán a BKV. A fülkéket egyébként eleve is ideiglenesnek szánták, mivel a teljes vonal automatizált, így a vonalon szolgáló tizenöt szerelvény vezető nélkül is képes közlekedni.

Ezt egyébként egy több mint fél éve tartó tesztidőszak alatt bizonyította is a rendszer: 2015 ősze óta nincs vezető – pontosabban kísérő személyzet – a fülkékben. (A vezető nélküli, automata vonatvezérlésű metróvonal egyébként januárban kapta meg a végleges használatbavételi engedélyt.)

Hamarosan már fülkék sem lesznek, így egyedülálló utazási élményben lehet részünk: a vonat szélvédőjén keresztül különleges rálátásunk lesz a metróalagútra. A bontás után a vezetőfülkét az utastértől elválasztó válaszfal és a vezetőülés eltűnik, így a vonat befogadóképessége is megnő, igaz, csak néhány hellyel.

A vezetőpult és az azon található kezelőszervek – a jelenlegi állapotnak megfelelően – megmaradnak. Attól azonban nem kell tartani, hogy vicces kedvű utasok megpróbálnak beavatkozni a vezérlésbe, mivel a kezelőszerveket egy zárható fedéllel leburkolják.