Akkora a munkaerőhiány, hogy ezer embert bármikor fel tudna venni a MÁV
Nemrég derült ki, hogy a MÁV belföldi jegypénztárai augusztus 30. és szeptember 22. között minden nap zárva tartanak 19:35 és másnap reggel 6 óra között a Nyugati pályaudvaron, aminek kapcsán az mfor hívja fel a figyelmet, mit válaszolt a MÁV-ot sújtó munkaerőhiány ügyében Fónagy János államtitkár éppen két napja az MSZP-s Bangóné Borbély Ildikó írásbeli kérdésére.
Eszerint a MÁV-csoport a 2017., 2018. és 2019. évben is több mint 38 ezer munkavállalót foglalkoztatott, illetve foglalkoztat. A létszámhiány átlagosan mintegy 2,5 százalék, ami azt jelenti, hogy a MÁV-csoport bármikor fel tudna venni körülbelül 970 munkatársat. Főleg fizikai munkát kellene végezniük, Fónagy János szerint a létszámhiány leginkább a felsővezeték-szerelői, elegyrendezői és forgalmi szolgálattevői munkakört érinti.
A létszámhiányt a fizetések növelésén révén lehetne enyhíteni a három évre szóló 2017-es bérmegállapodás átlagosan 30 százalékos emelésről szólt, de ez azt jelenti, azt jelenti, hogy van, akinek a fizetését kevesebb mint 30 százalékkal emelték, mások viszont akár ennek kétszeresét is megkaphatták. Zlati Róbert, a Vasutasok Szakszervezetének alelnöke nemrég elmondta, hogy pótlékokkal együtt egy jegykezelő most bruttó 270 ezret keres, amihez hozzájön a jegyeladások és büntetések után jutalék, a forgalmi szolgálattevők fizetése viszont csak a béremelkedéssel éri el egyáltalán a bruttó 200 ezer forintot.