A MÁV felülvizsgálja a mozdonyvetetők beosztásait, hogy az utasokat soha többé ne hagyhassák ott a semmi közepén

2020. január 16., 18:51

Szerző:

A MÁV-Start Zrt. haladéktalanul felülvizsgálja a mozdonyvezetők azon szolgálatait, amelyek ideje eléri a 12 órás határt - közölte a vasúttársaság csütörtökön az MTI-vel.

Céljuk, hogy a szerdaihoz hasonló eset a továbbiakban ne történhessen meg. Szerda reggel Vácról a Nyugati pályaudvarra közlekedő S70-es személyvonat mozdonyvezetőjének, a vonat késése miatt menet közben lejárt a 12 órás szolgálata, ezért Rákospalota-Újpest állomástól nem vitte tovább a vonatot, és leváltót kért. A vasúttársaság kiemeli, hogy ezt a Munka törvénykönyve szerint - ami 12 órában maximalizálja a mozdonyvezetők munkaidejét - kötelessége volt megtenni.

A MÁV-Start Zrt. szakemberei már szerdán megkezdték a szolgálatok felülvizsgálatát, és áttervezték azokat, amelyek hasonló problémákat okozhatnának vonatkésések esetén. A jövőben a vasúttársaságnál a szolgálati beosztások elkészítésekor törekednek majd arra, hogy a szolgálati idő 12 óránál rövidebb legyen, így hasonló esetek ne fordulhassanak elő.

Korábban Budapestet érintően négy olyan mozdonyvezetői szolgálat létezett, ahol ennyire feszes volt a szolgálati idő, de ezek átalakítását megkezdték a cég szakemberei - áll a közleményben.

 

Gy. Németh Erzsébet ellen az „Újabb bizonyíték van az orbáni pedofilhálózat működésére!” címmel megjelent online sajtótájékoztatón közzétett állításai miatt tett feljelentést Pölöskei Gáborné, Áder János testvére. Az országgyűlés döntése alapján az eljárás során a politikusra nem vonatkozik majd a mentelmi jog.

Elkerülhetetlen az öregségi nyugdíjrendszer átalakítása. A termékenység és a halálozás is csökken, így egyre nagyobb csoport kezdi meg nyugdíjas éveit. Az azonban, hogy miként alakul a nyugdíj mértéke, a szakemberek tudását is próbára teszi.