Matolcsy György nem szeretné, ha a fiát bármiben is gátolná a neve
Szerdán derült ki, hogy Matolcsy György MNB-elnök fiának a cége, a Magyar Stratégiai Zrt. megvette az Origót is kiadó New Wave Media Group Zrt.-t, a portálhoz hasonlóan az Orbán-kormány szócsöveként működő Magyar Idők pedig már interjút is készített Matolcsy Ádámmal.
Ebben a jegybankelnök fia, friss médiatulajdonos többek között arról beszél, hogy régóta érdekelte a média világa, amit pedig a címlapokon mindenki lát, az csak a jéghegy csúcsa, és technológiapiaci területen a társaságban hatalmas potenciált lát. Bevallása szerint az apjától nem kért tanácsot a New Wave Media Group megvétele előtt, de megkérdezte tőle, árthat-e neki a negatív médiavisszhang, amire
az apja megnyugtatta, hogy a döntés az övé, ne érezze úgy, hogy a családneve bármiben is gátolja.
Ami az Origót illeti, abból Matolcsy Ádám deklaráltan konzervatív polgári hangvételű portált szeretne fenntartani. Szerinte csak a konkurencia lejáratási kísérlete, hogy az Origo műfaja a propaganda lenne – ezt az állítását a portál rengeteg cikke és a távozó munkatársak is cáfolják –, és ő szeretné továbbépíteni azt az olvasótábort, amelyet a „határozott arcél” kialakulása vonzott magához. Elárulta azt is,
nem tartja kizártnak, hogy a későbbiekben a baloldaliakat is megszólítják
egy branddel.
Az egésznek egyébként van egy szórakoztató mellékzöngéje is: szerdán jogerős ítélet született arról, hogy ki lehet mondani, Matolcsy György közpénzt lopott, június 8. óta pedig azt, hogy a Magyar Idők lopott pénzből működik.