Már megint lezárják a Nyugatit

Teljes lezárás mellett folytatódik a Nyugati pályaudvar aluljárójának átépítése. 

2023. augusztus 31., 18:28

Szerző:

A Nyugati pályaudvar felújítása a keresztaluljáró és a peronlift cseréjéhez tartozó munkálatokkal folytatódott augusztusban. Szeptember 4-től teljes lezárás mellett zajlik a kivitelezés, az 1-9. vágányokat a Ceglédi váróval, azaz a 14-17. vágányokkal összekötő keresztaluljárót várhatóan jövő év elejéig nem használhatják az utasok. Ez idő alatt a kijelölt kerülő útvonalakon lehet közlekedni – írja a MÁV-csoport közleményében

Az augusztusban megkezdett próbafeltárások sikeresen lezárultak, ezt követően kezdődnek meg a nagyobb volumenű kivitelezési munkák is az aluljáróban.  Szeptember 4-től teljesen lezárják a WestEnd felőli (1-9.) vágányokat a Ceglédi váróval, azaz a 14-17. vágányokkal összekötő keresztaluljárót. A lezárás ideje alatt a vágányokat a felszínen, a csarnokon át lehet megközelíteni, ez pár perccel több időt vehet igénybe, amivel érdemes előre tervezni utazáskor. Az aluljáróban lévő mosdó továbbra is üzemel, amely a (4-5. vágányokkal egyvonalban lévő) csomagmegőrzők melletti lépcső felől érhető el. A lezárás időszaka alatt a 11-12. vágányok sem lesznek elérhetőek az aluljáróból, azok csak a Teréz körút felől lesznek megközelíthetők.

 A felújítás keretében az aluljáróban elvégzik az álmennyezet és padlóburkolat teljes cseréjét a lámpatestekkel, új elektromos hálózattal, vízelvezetőkkel együtt, továbbá megújul a falburkolat és az oldalajtók sora a régi lépcsőkkel együtt. A jelenleg használaton kívüli peronfelvonó cseréjét is elvégzik, így az aluljáró a pályaudvar területéről is elérhetővé válik akadálymentesen. Az új lift beépítéséhez szükséges tervezési munkálatok már megkezdődtek. A keresztaluljáró felújítása és a peronlift cseréje a MÁV beruházásában, hazai költségvetési forrásból és az Európai Unió finanszírozásával a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.

(Kiemelt képünkön: Budapest,Nyugati téri aluljáró. Fotó: Wikipédia)

A MÁV fiatalnak nevezhető Siemens Desiro motorvonatainak 38 százaléka nem közlekedik a karbantartás elmaradása miatt. A MÁV szerint kereskedelmi zavarok vannak a háttérben, Vitézy Dávid szerint viszont Lázár János jóvoltából összeomlott a karbantartás is.