Lapajánló – Bróker és barátja

E heti címlapunkon egy bróker és a barátja látható. A Quaestor Zrt. jelenleg előzetes letartóztatásban lévő vezetője és a miniszterelnök. Az utóbbi időszak legnagyobb botrányával számos írás foglalkozik ezen a héten. Ceglédi Zoltán publicisztikája éppúgy, mint az Abszurdisztán-sorozat következő része, Mátyás Győző ironikus tárcája és Mészáros Tamás elemzése. Közlünk továbbá egy összefoglaló cikket is Herskovits Eszter tollából a brókerbotrány legfrissebb eseményeinek összefüggéseiről.

2015. április 1., 16:07

Felelevenítettük hajdani népszerű rovatunkat, a Publicisták klubját is. Múlt heti számunkban Mester Ákos közölt egy írást, amelyben az „érzelmi nagykoalíció” lehetőségét veti fel az előretörő szélsőjobb megállítására. Politológusokat, újságírókat, elemzőket kértünk arra, szóljanak hozzá ehhez a kérdéshez. Ezúttal Vári György és Csepeli György véleményét közöljük.

Fórumozóink ezen a héten a CÖF látványos sümegi bukásához szóltak hozzá a legnagyobb kedvvel.

Interjút kaptunk a Fidesz egyik szóvivőjétől, Tuzson Bencétől. A képviselőt szembesítettük az utóbbi időszak nagy port felvert eseményeivel (elsősorban a brókerbotránnyal és a kormánynak abban játszott szerepével), valamint választ kértünk arra is, miért folytat a Fidesz negatív kampányt a tapolcai időszaki választás előtt.

Koltai Tamás publicisztikájának ez a címe: Fél a tábor. Az írás a Jobbik megerősödésének okait elemzi, és felhívja a figyelmet azokra a veszélyekre, amelyek ezzel az előretöréssel járnak. „Az újnácik a jobbik arcukat mutogatják, de ez az arc a Jobbik arca, ha szemérmesen kendőzik is” – írja a szerző.

Április másodika, lapunk megjelenésének dátuma egyben az autizmus világnapja is. Riporterünk ebből az alkalomból egy Miskolc-közeli intézményben járt, amelyet a civil összefogás teremtett meg és működtet ma is, és ahol autisták egy csoportja élhet egymás mellett békésen, kedve szerint.

A korszerű táplálkozás népszerűsítéséért hirdetett akciót az Európai Bizottság egyik főigazgatósága. A kísérlet magyar és lengyel családokat érint, a szervezők azt szeretnék elérni, hogy a gyerekek, a várandós mamák és az idősek egyre több zöldséget, gyümölcsöt fogyasszanak. Havonta egyszer gondosan válogatott ajándékcsomagot ígértek azoknak, akik a projektre jelentkeztek. Aztán jött a meglepetés... Riporterünk utánajárt, mi is történt valójában.

A nyolcvanmilliárd nem úgy nyolcvanmilliárd – mondja a vele készült interjúban Szabó László Zsolt, az MTVA vezérigazgatója. És azt is mondja aztán, hogy cége mindenben megfelel a közmédia követelményeinek, elfogulatlan és objektív, és csak a hiteles tájékoztatás ideája lebeg a szeme előtt. Na meg azt is mondja, hogy az elfogult sajtó folytat negatív kampányt hősiesen küzdő intézménye ellen.