A fideszes választási vereségek okainak kutatásába kezdett az ellenzékieket rágalmazó közvéleménykutató cég
Már méri is az Amygdala közvélemény-kutató intézet az önkormányzati választások tanulságát. Ez az a cég, amely idén év elején és az őszi kampányban is egy telefonos közvélemény-kutatás során furcsa, irányított kérdéseket tett fel a választóknak. Az Indexhez eljutott egy hangfelvétel, amely szerint azt próbálják felmérni, hogy a választókat milyen tényezők befolyásolták, és kire szavaztak.
A kampányban arról kérdezték a közvéleménykutatók a lakosságot, hogy kire szavaznának. A Fidesz jelöltjeivel kapcsolatban mindig pártosan, olyan kontextusban hangoztak el kérdések, miszerint ők védelmezik az országot a bevándorlóktól, és erősítik az adott települést.
Az ügyben nyomozás indult.
Az újabb hangfelvétel alapján a kötelező kérdések mellett (szavazott-e az ember, és ha igen, akkor kire, mikor döntötte el, hogy kire szavaz, a parlamenti választásokon kire szavazott, és most kire szavazna) pedig olyan kérdések következnek, amelyek a kormánypártoknak érdekesek lehetnek a tanulságok leszűrésében.
Például rákérdeznek, hogy
- ha Orbán Viktor kampányolt volna Tarlós Istvánnal, valószínűbb lett volna-e, hogy rá szavaz az illető.
- a vokssal egy jelölt ellen/mellett, vagy inkább a kormány ellen/mellett szavazott-e valaki.

Azt is megkérdezik, hogy mennyire volt fontosak a szavazásnál az olyan tényezők, mint
- korrupciós ügyek,
- „elég volt a Fideszhez köthető botrányokból”,
- „Budapest kerüljön ki a kormány befolyása alól, legyen szabad”,
- hallott-e „a Borkai-botrányról”,
- le kellett volna-e mondania Borkai Zsoltnak, vagy ami történt, az magánügy.
A csaknem tízperces kérdezésben azt is mérik, mennyire volt erős, illetve hatékony Tarlós és Karácsony kampánya, milyen reklámokkal találkozott a választó. Arra is válaszolni kell, hogy honnan tájékozódik valaki főként: tévéből, rádióból, internetről, írott sajtóból, illetve milyen rendszerességgel használ Facebookot.