Mostantól bármikor felhívhatja az MTVA, hogy mit gondol a műsoraikról
Meg akarja ismerni az MTVA a lakosság médiafogyasztási szokásait, ezért egy éven át egy cég fogja kutatni nekik a műsorokkal kapcsolatos véleményeket – számol be a G7.hu. Ez pedig kis híján 94 millió forintba kerül.
A tendert „közszolgálati médiaszolgáltatók tartalomszolgáltatását támogató médiafogyasztás-kutatásokra” írta ki az MTVA tavaly augusztusban, és csupán egyetlen cég jelentkezett rá, a Társadalomkutató Kft., amely el is nyerte a 12 hónapra szóló megbízást.
A G7 szerint valószínűleg nagy szüksége van a kutatásokra a közmédiának, mert az elmúlt években a műsoraival nem igazán sikerült eltalálnia a nézők igényeit, hiszen a 30 legnézettebb műsor közé mostanában jobb esetben is csak öt-hat adással tudnak bekerülni.
A cégnek a kiírás szerint végeznie kell
- országos kérdőíves kutatást több ezer emberen
- telefonos adatfelvétellel lebonyolított közvélemény-kutatást, legalább ezerfős, országos reprezentatív mintán,
- határon túli médiafogyasztási szokásokra vonatkozó kutatást,
- lakossági online médiahasználati szokásokra vonatkozó kutatást,
- fókuszcsoportos kutatást a műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése érdekében,
- zenei ízléstesztet legalább 300 embert megkérdezve,
- telefonos adatfelvételen alapuló zenei tesztet és a
- rádiók imázsát felmérő kutatást is.