Mostantól bármikor felhívhatja az MTVA, hogy mit gondol a műsoraikról

2020. február 11., 20:35

Szerző:

Meg akarja ismerni az MTVA a lakosság médiafogyasztási szokásait, ezért egy éven át egy cég fogja kutatni nekik a műsorokkal kapcsolatos véleményeket – számol be a G7.hu. Ez pedig kis híján 94 millió forintba kerül.

A tendert „közszolgálati médiaszolgáltatók tartalomszolgáltatását támogató médiafogyasztás-kutatásokra” írta ki az MTVA tavaly augusztusban, és csupán egyetlen cég jelentkezett rá, a Társadalomkutató Kft., amely el is nyerte a 12 hónapra szóló megbízást. 

A G7 szerint valószínűleg nagy szüksége van a kutatásokra a közmédiának, mert az elmúlt években a műsoraival nem igazán sikerült eltalálnia a nézők igényeit, hiszen a 30 legnézettebb műsor közé mostanában jobb esetben is csak öt-hat adással tudnak bekerülni.

A cégnek a kiírás szerint végeznie kell

  • országos kérdőíves kutatást több ezer emberen
  • telefonos adatfelvétellel lebonyolított közvélemény-kutatást, legalább ezerfős, országos reprezentatív mintán,
  • határon túli médiafogyasztási szokásokra vonatkozó kutatást,
  • lakossági online médiahasználati szokásokra vonatkozó kutatást,
  • fókuszcsoportos kutatást a műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése érdekében,
  • zenei ízléstesztet legalább 300 embert megkérdezve,
  • telefonos adatfelvételen alapuló zenei tesztet és a
  • rádiók imázsát felmérő kutatást is.

A Závecz közvélemény-kutatása szerint Magyar Péter pártjának EP-listája a kutatás első felében jelentősen megelőzött minden ellenzéki pártot a DK–MSZP–Párbeszéd kivételével, így a harmadik helyen szerepel a rangsorban. A teljes lakosság 11%-a, a biztos szavazók 14%-a voksolna rá.