Koncessziós eljárást írnának ki a BKV hirdetési felületeinek hasznosítására

Szolgáltatási koncessziós eljárást írna ki Budapest önkormányzata a BKV reklámfelületeinek hasznosítására, amelyből évente 720 millió forintos bevétel érkezhet a közlekedési társaság kasszájába.

2013. május 24., 10:46

A főváros honlapján pénteken publikált előterjesztés szerint az eljárásban teljes körű reklámértékesítési, -szervezési szolgáltatást akarnak beszerezni, amelynek része a reklámhelyek kialakítása, az értékesítési feladatok ellátása és a monitoringrendszer kiépítése is. Feltételként szabnák meg, hogy a pályázaton nyertes cégnek a felületek 10 százalékát fenn kell tartania az ajánlatkérő számára.

A szerződés lényeges tartalmi eleme az előterjesztés szerint az, hogy a BKV-tól a szolgáltatásra kötelezett átveszi a működtetés felelősségét, és viseli azok kockázatát is. Mivel a nyertes cégnek a reklámeszközöket vagy telepítenie kell, vagy meg kell vásárolnia a jelenlegi tulajdonostól, a nagy anyagi ráfordítás miatt hosszabb időre, de legfeljebb a BKV közszolgáltatási szerződésének lejártáig, 2020. április 30-ig szóló megállapodást kötnének.

Az előterjesztés szerint jelenleg két cég, a Peron Reklám Kft. és a Promix Zrt. értékesíti a felületeket, a metróállomásokon projektorokat üzemeltető BBO Kft. felmondta a szerződést. A Peron Reklám Kft. határozatlan idejű szerződés alapján havonta 57,6 millió forintot, a Promix Zrt. pedig 10 millió 800 ezer forintot fizet, szerződése 2014. december 31-ig érvényes.