Kisebbek voltak tavaly a budapesti dugók, mint Tarlós utolsó évében
A budapesti dugógondok régebb óta állnak fenn, mint amióta Karácsony vezeti a fővárost.
Éves szinten még mindig nem érte el a városszerte mért forgalom a 2019-es szintet Budapesten – áll a TomTom Traffic Index 2021-es jelentésében. Az autónavigációs eszközöket gyártó vállalat most is négyszáz nagyváros közlekedését vizsgálta meg, és vetette össze az egy, illetve két évvel korábbi adatokkal.
Ebből kiderült, hogy Budapest 2020-hoz képest nőtt az utakon a torlódás, de még így sem érte el a járvány előtti, 2019-es szintet. A GPS-es adatok szerint az átlagos utazási idő napi 2 perccel nőtt. Az átlagos torlódási szint 2021-ben átlagosan 30 százalék volt a magyar fővárosban – ez azt jelenti, mennyivel volt több az út, mint torlódás nélkül lett volna. A legzsúfoltabb nap tavaly október 6-án, szerdán volt, amikor 53 százalékos torlódási szintet mértek egész Budapestre vetítve, írja a Telex.
A hétköznapi csúcsok a fővárosban átlagosan reggel 7-től 9-ig, valamint délután 4-től 6-ig tartanak – kivéve pénteken, amikor délelőtt 10-20 százalékkal kisebb dugó, délután pedig korábban, 2-kor kezdődik és elhúzódik 5-ig. Meghökkentő adat lehet, hogy egy átlagos budapesti autós 121 órát, azaz 5 napot és 1 órát töltött dugóban az év során, ami 1 nappal és 7 órával kevesebb, mint 2019-ben.
Mint emlékezetes, tavaly nyár elején nagyszabású lejárató kampányba kezdett a Fidesz és a médiája Karácsony Gergely főpolgármester ellen a dugók miatt. Szerintük meggondolatlanul, és egyszerre indították el a felújításokat, ezzel voltak magyarázhatók a dugók, véletlenül sem a sokszor felesleges kocsiba ülő emberekkel. Ez az adatsor azonban rávilágít, Budapest dugóproblémája régebb óta okoz problémát, mint amióta Karácsony Gergely megnyerte a főpolgármester-választást.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Shutterstock)