Kiderült, melyik cég verte át az embereket kézfertőtlenítőjével
A járványhelyzetben egy cég átverte a fogyasztókat kézfertőtlenítőjével.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 147 milliós bírságot szabott ki a Dettol termékcsalád forgalmazójára, amiért a járványhelyzetben megalapozatlan állításokkal reklámozta fertőtlenítőszereit – közölte szerdán az MTI.
A GVH szerdai tájékoztatása szerint a nemzeti versenyhatóság vizsgálata megállapította, hogy a Reckitt Benckiser Kft. megtévesztette a fogyasztókat az általa forgalmazott Dettol termékcsaládba tartozó biocid termékek – antibakteriális felülettisztító spray-k és kendők, kézfertőtlenítők és szappanok – népszerűsítésekor.
A reklámok nagyfokú hatékonyságot állítottak, a cég ugyanakkor ezt a hatást az eljárás során csak a baktériumok esetében tudta elfogadhatóan igazolni.
Jogsértőnek bizonyult az is, ahogyan a termékeket
a vállalkozás a Heim Pál Gyermekkórház logójával és ajánlásával népszerűsítette.
Bár a logót és a „Heim Pál Gyermekkórház ajánlásával” szlogent a cég a felek közötti marketing-megállapodás keretében használhatta, a feltártak nem támasztották alá, hogy a termékek ajánlása szakmai ellenőrzést vagy vizsgálatot követően, megalapozott szempontok alapján történt. A logó és szlogen így megtévesztő üzenetet közvetített a vásárlók felé.
A tisztességtelen gyakorlatokért a GVH Versenytanácsa 147 millió forint versenyfelügyeleti bírságot rótt ki a Reckitt Benckiser Kft.-re. A döntés figyelembe vette a többi között, hogy a több évig tartó reklámkampány érezhető hatással volt az érintett piacra. A versenyhatóság tekintettel volt ugyanakkor arra is, hogy a vállalkozás az eljárás hatására önként módosította reklámgyakorlatát és részben elismerte a jogsértést.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Unsplash)