Keresztbe tett Tarlósnak a kormány

Átírta a kormány az Európai Beruházási Bank hitelének feltételeit: a főváros nem vehet belőle 150 pótlóbuszt a 3-as metró felújításának idejére. Tarlósék így 110 új buszt vesznek csak, a többit más vonalakról hozzák át. Az átcsoportosított buszok vonalán húszéves járműveket állíthatnak újra csatasorba.

2016. május 10., 11:41

A Magyar Közlönyben olvasható: a kormány visszavonta a metrópótló buszok hitelből történő megvásárlására (is) adott korábbi hozzájárulását, és új feltételeket jelölt ki, mire költheti a EIB-hitelkeretét a főváros. Az új feltételek között több tétel is szerepel, például vágányfelújítás vagy villamosbeszerzés, de buszbeszerzés már nem – írja az

Index.

A főváros a szükséges 150 helyett csak 110 új lengyel Solaris buszt tud

vásárolni– áll az előterjesztésben, amit szerdán tárgyal a fővárosi közgyűlés. Negyvenet más vonalakról csoportosítanak át. Hogy melyik vonalakon közlekednek a régi járművek, nem tudni, de a portál szerint valószínűleg ott, ahol most új buszok járnak.

A kormány lépése a fővárost pénz hiányában arra kényszerítheti, hogy kiadja a metrópótlást külső szolgáltatónak, amely maga dönt, milyen buszokkal végzi az utasszállítást.

A háttérben az húzódhat meg: a kormány többször is a magyar Mabi-Bus mellett demonstrált, mert fontosnak tartotta a hazai buszgyártás fellendítését. A lengyel Solarisok vásárlása ezzel az akarattal teljesen szembemegy, viszont Tarlós nem akarja felvállalni, hogy drágábban vesz félkész magyar buszokat, mint kész, kiforrott konstrukciójú Solarisokat.